مشهد

بزرگترین سفره افطاری در حرم مطهر امام رضا(ع)؛ روزانه بیش از ۷۰ هزار روزه‌دار مهمان حرم رضوی می‌شوند

هم‌زمان با دهه دوم ماه مبارک رمضان و با دستور تولیت آستان قدس، سفره‌های افطار حرم مطهر رضوی برای پذیرایی از جمعیت بیشتری از زائران و مجاوران روزه‌دار امام رضا (ع)، گسترده‌تر شد.

 

امین بهنام، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: از ابتداء ماه مبارک رمضان، سفر‌های اطعام رضوی با همکاری مواکب امام رضا (ع) در باب‌الهادی و باب‌الکاظم برپا شده که در این سفره‌ها روزانه از ۲۵۰۰ زائر و مجاور حرم رضوی پذیرایی و دعوت‌نامه‌های آن نیز همه روزه در حرم مطهر توزیع می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن از دهه دوم ماه مبارک رمضان با دستور تولیت آستان قدس، پذیرایی از مجاوران در سفره‌های اطعام رضوی در صحن امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده که در این سفره‌ها روزانه از ۳۰۰۰ مجاور پذیرایی می‌‎شود.

بهنام در خصوص نحوه توزیع دعوت‌نامه‌های سفره اطعام رضوی در میان مجاوران توضیح داد: توزیع دعوت‌نامه‌های سفره افطاری صحن امام حسن مجتبی (ع) ویژه مجاوران، از ۲۴ فروردین مصادف با ۱۱ ماه مبارک رمضان آغاز شده و خادمان رضوی با حضور در نقاط مختلف شهر مشهد، این دعوت‌نامه‌ها را در درب منازل توزیع می‌کنند.

وی عنوان کرد: همچنین هر شب ۳۰۰۰ زائر روزه‌دار مهمان خوان پربرکت رضوی در مهمانسرای حضرت رضا (ع) می‌شوند که دعوت‌نامه آن از طریق نرم‌افزار‌های «نعیم رضوان» و «نسیم رضوان» به زائران ارائه می‎شود.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: علاوه بر سفره‌های افطاری داخل حرم مطهر، روزانه در حریم حرم مطهر نیز از ۷۰۰۰ زائر و مجاور حضرت رضا (ع) با غذای گرم و بسته‌های افطاری ساده با مشارکت مواکب حسینی (ع) پذیرایی می‎‌شوند.

بهنام همچنین از توزیع افطاری متبرک حضرت رضا (ع) در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: روزانه ۲۵۰۰ غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا (ع) در مناطق حاشیه شهر مشهد توسط خدام بارگاه منور رضوی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های افطاری ساده بین صفوف نماز مغرب و عشا در حرم مطهر گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب حدود ۵۰ هزار بسته افطاری ساده نیز در میان صفوف نمازگزاران در حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود که پذیرایی از ۲ میلیون نمازگزار تا پایان این ماه مبارک پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی در مورد بازه زمانی اجرای این سنت حسنه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و فراهم بودن امکان میزبانی از زائران در صحن‌ها، این طرح‌ها تا پایان ماه پربرکت رمضان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + چهار =

دکمه بازگشت به بالا