ایران

جزئیات جدید از حذف یارانه پردرآمدها

یارانه هیچ خانواری تک علتی حذف نمی شود
 

 

اخبار جدیدی که توسط خبرگزاری ها درباره نحوه حذف یارانه ثروتمندان رسانه ای شده حکایت از آن دارد که یارانه هیچ کس تک علتی حذف نمی شود. بدان معنا که یارانه کسی حذف می شود که حداقل دو مورد از موارد ذکر شده در سامانه رفاه ایرانیان (املاک، خودرو، مسافرت‌های خارجی، اطلاعات تسهیلاتی و اطلاعات درآمدی) را داشته باشد.
حذف یارانه هیچکس تک علتی نیست
در مورد نحوه حذف یارانه، پیگیری‌های انجام شده توسط خبرگزاری مهر از وزارت کار، حکایت از آن دارد که یارانه هیچ خانواری مگر برای خانوارهای خاص، «تک علتی» حذف نخواهد شد، به این معنا که یارانه خانوارهایی که حداقل دو شرط از ملاک‌های پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان (املاک، خودرو، مسافرت‌های خارجی، اطلاعات تسهیلاتی و اطلاعات درآمدی) برای آنها برقرار باشد، حذف خواهد شد. به عنوان مثال اگر خانواری در منطقه متوسطی صاحب خانه شده و سایر ملاک‌ها برای آن صدق نکند و نیازمندی آنها به یارانه از سوی این وزارتخانه محرز شود، حذف نخواهد شد.
یارانه معوق  پرداخت نمی  شود
یکی دیگر از سوالات معترضان به حذف یارانه نقدی این بود که در صورتی که اعتراض آنها مورد تایید واقع شده و یارانه آنها برقرار شود، آیا یارانه معوق(مربوط به ماه های قطع شده) به آنها پرداخت می شود یا خیر؛ در این رابطه نیز طبق پیگیری‌های به عمل آمده، وزارت کار اعلام کرد «در این زمینه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ظاهرا یارانه ماه‌های گذشته این خانوارها را پرداخت نمی‌کند و این سازمان متولی تصمیم گیری در این  مورد است.»
اواخر دی ماه، خبرگزاری تسنیم در گزارشی بعد از  واریز یارانه اعلام کرد که شهروندان زیادی در تماس با این خبرگزاری از حذف یارانه خودشان در آن ماه خبر داده اند. خبرگزاری فارس هم به نقل از منابع آگاه در وزارت کار خبر از حذف یارانه ۱۰۰ هزار نفر در دی ماه داد. با این حال چند روز بعد احد رستمی مدیرکل رفاه و تامین اجتماعی وزارت کار این خبر را تکذیب و اعلام کرد که در این ماه یارانه هیچ کس حذف نشده است. اما اکنون باز هم مردم در تماس با یک خبرگزاری دیگر از حذف یارانه های خود در دی ماه می گویند.  با این حال و در شرایطی که بر اساس اصلاحیه لایحه بودجه وزارت کار موظف شده است از این پس، یارانه هیچ کس را بدون اعلام قبلی قطع نکند، خبرگزاری مهر روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از خانوارها در تماس با این خبرگزاری اعلام کردند که یارانه آنها بدون اطلاع قبلی حذف شده است. همچنین برخی خانوارها مدعی شدند که فقط به خاطر مالکیت خانه ای که با سال ها پس انداز و قسط خریده اند، از لیست یارانه ها حذف شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا