مشهد

ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی وارد مشهد مقدس شدند

زارع صفت

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: هیئت ۵ نفره شورای جهانی صنایع دستی به‌منظور ارزیابی و بررسی تبدیل مشهد مقدس به شهر جهانی سنگ‌های قیمتی وارد پایتخت معنوی ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، این هیئت 5 نفره در بدو ورود به مشهد مقدس مورد استقبال حسین زارع‌صفت مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف و تعدادی از معاونین و مدیران این اداره کل قرار گرفتند.

این هیئت در سفر به مشهد مقدس، ظرفیت‌های دومین کلانشهر مذهبی جهان برای تبدیل شدن به شهر جهانی سنگ‌های قیمتی را بررسی خواهند کرد.

اعضاء هیئت شورای عالی جهانی صنایع دستی، مرکب از 4 داور خارجی و یک داور ایرانی است که جهت پیگیری موضوع نامزدی مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی در روز های 12 و 13 اردیبهشت ماه سال جاری در این شهر حضور می‌یابند.

این گروه ضمن بازدید از مراکز آموزشی، علمی‌، فرهنگی‌، فروشگاهی و تولید و عرضه سنگ‌های قیمتی ظرفیت‌های شهر مشهد را با توجه به طرح پیشنهادی ارسالی بررسی خواهند کرد.

ارزیابان شورای عالی جهانی صنایع دستی، در ورود به مشهد مقدس در جلسه‌ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به بررسی ظرفیت‌های مشهد مقدس برای ثبت به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی پرداختند.

در این جلسه، زارع صفت با اشاره به ظرفیت های استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد گفت: مشهد در حوزه تراش، تولید، فروش و صادرات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است.

وی گفت: مشهد دومین کلانشهر ایران است و یکی از قطب‌های گردشگری فرهنگی و نیز صنایع دستی کشور است.

وی گفت: خراسان‌رضوی یکی از مهمترین استان‌های کشور است و یک استان قدیمی است که این استان را با ایران و ایران را با این استان می شناسند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ‌خراسان‌رضوی گفت: از مجموع رشته‌های صنایع دستی در ایران 70 رشته صنایع دستی در این استان فعال است و 90 درصد تراش، تولید، فروش و صادرات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کشور در استان خراسان رضوی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع‌دستی خراسان‌رضوی موفق به کسب 7 نشان مهر اصالت از یونسکو شده‌اند که دو نشان آن مربوط به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است افزود: این موضوع نشان دهنده اهمیت مشهد در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

زارع صفت در ادامه گفت: سفر این هیئت 5 نفره به مشهد را باید به فال نیک گرفت و با تمام توان آماده همکاری با این گروه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا