مشهد

خط ۲ قطار شهری مشهد مقدس ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

ذاکرالحسینی

عضو شورای شهر مشهد مقدس از پیشرفت ۸۵ درصدی خط ۲ قطار شهری مشهد مقدس خبر داد.

مهدی ذاکرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: خط ۲ قطار شهری به طول ۱۴٫۵ کیلومتر همان پروژه‌ای است که بیش از ۵ سال از کلنگ زنی آن در سال ۸۷ می‌گذشت و به دلیل تامین نشدن منابع مالی مورد نیاز، اثرات سوء اعمال تحریم‌های ظالمانه، تغییر نرخ ارز و دلایلی دیگر در انتهای سال ۹۲ تنها ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن شورای چهارم و مدیریت شهری جدید عزمی جزم برای حرکت این پروژه شکل گرفت گفت: حفاری این خط در یک سال معادل ۵ سال ماقبل از آن انجام شد و اکنون شاهد بهره برداری از ۸ کیلومتر آن شامل ۶ ایستگاه از طبرسی شمالی تا میدان شهدا در بهمن ماه ۹۵ هستیم؛ همچنین خط ۲ قطار شهری مشهد به دومین مبدا ورودی زائران مشهد یعنی ایستگاه راه‌آهن متصل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حفاری بدون انحراف از مسیر اصلی خط ۲ گفت: عقد قرارداد خرید ۱۰۰ واگن با سرعت با کشور چین بسته شد که خوشبختانه این سرعت سبب شد تا ۱۵ واگن زودتر از تکمیل خط به ما تحویل داده شود.

ذاکرالحسینی ادامه داد: شکستن رکورد حفاری روزانه ۳۶ متر و فعالیت ۲۴ ساعته کارخانه سگمنت‌سازی برای تکمیل دیواره‌های بتنی تونل‌های خط دو از دیگر فعالیت‌های قابل توجه در تکمیل این پروژه بود.

وی با تاکید بر اینکه در این پروژه از بهترین تجهیزات و امکانات روز دنیا استفاده شده است گفت: تامین تجهیزات کامل پروژه در دل تحریم‌های اقتصادی اعم از ناوگان، سیگنالینگ و مرکز فرمان، سیستم‌های مخابراتی و تهیه تونل آن هم با دست خالی از شگفتی‌ها و فعالیت‌های جهادی متخصصان ما بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حفاری ۱۴٫۵ کیلومتر تونل طی ۴ سال اخیر بیان داشت: پروژه تحویل گرفته ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما امروز ما شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی در خط دو قطار شهری هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا