مشهد

برنامه ساعت زمین امشب در ساختمان شهرداری مشهد و تالار شهر اجرا می‌شود

شهروندان نیز می‌توانند در این ساعت با خاموش کردن لامپ‌های اضافی خود در طرح ساعت زمین مشارکت کنند.

 

Earth-Hourمدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اجرای برنامه ساعت زمین در ساختمان شهرداری، تالار شهر و فروشگاه‌های شهرما خبر داد.
به گزارش ستاد خبری استقبال از بهار ۹۶ شهرداری مشهد، محمد پذیرا در این خصوص بیان کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است.
وی افزود: در این برنامه که هر ساله به تاریخ میلادی ۲۵ مارس و در ایران ۵ فروردین ماه اجرایی می‌شود، خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت توجه به کاهش مشکلات زیست محیطی و مخاطرات افزایش گرمایش زمین را یادآوری می‌کنند.
مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در این روز همچنین روشنایی کلیه المان‌های شهرها خاموش و یا کاهش پیدا می‌کند.
پذیرا گفت: شهرداری مشهد نیز مانند بسیاری از شهرها به عضویت کمپین جهانی ساعت زمین درآمده و سال گذشته در روز ۵ فروردین ماه اولین برنامه این کمپین را اجرایی کرده است.
وی ادامه داد: برای دومین سال نیز امروز ۵ فروردین ماه شهرداری مشهد با خاموش کردن چراغ‌های ساختمان مرکزی شهرداری مشهد، تالار شهر و ۵۰ درصد از چراغ‌های فروشگاه‌های شهرداری برنامه ساعت زمین را اجرا می‌کند.
مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: این برنامه ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ امشب برگزار می‌شود.
پذیرا در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان نیز می‌توانند در این ساعت با خاموش کردن لامپ‌های اضافی خود در طرح ساعت زمین مشارکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا