ایران

موج بارشی خفیفی وارد کشور می‌شود

هوای بارانی خیابان ولیعصر

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود موج بارشی جدیدی به کشور خبر داد و گفت: این موج بارشی خفیف موجب خواهد شد تا بخشهایی از نواحی شمال شرق و شمال غرب کشور تحت تاثیر قرار بگیرد.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت آتی اکثر نقاط کشور جو به نسبت آرامی خواهند داشت و آسمان غالب استان‌ها صاف و آفتابی خواهد بود.

وی با بیان اینکه موج نسبتاً خفیفی در ساعت‌های آتی از کشور عبور خواهد کرد، تصریح کرد: این موج بارشی عصر امروز  باعث افزایش ابر و بارش رگبار باران در برخی نقاط خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان و مناطقی از گلستان خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: تاثیرات این موج بارشی روز شنبه در شرق مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات سمنان  خواهد بود.

به گفته نقشینه، رگبار پراکنده باران روز یکشنبه در ارتفاعات آذربایجان شرقی، نیمه شمالی خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی، ارتفاعات جنوبی گلستان و ارتفاعات سمنان به‌وقوع می‌پیوندد.

وی از افزایش دمای اکثر نقاط کشور در ساعت‌های آتی خبرداد و گفت: غالب استانهای کشور طی روزهای آتی دو تا سه درجه گرم‌تر خواهند شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید در برخی مناطق خراسان جنوبی اظهار کرد: وزش باد شدید و گرد و خاک برای بخش‌هایی از استان خراسان جنوبی در طی ساعتهای آتی دور از انتظار نخواهد بود.

نقشینه، اهواز با ۴۷ درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با پنج درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقطه کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای تهران نیز امروز به ۳۶ درجه بالای صفر رسید که شاهد افزایش آن در ساعتهای آتی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: دمای هوای غالب نقاط کشور  گرم‌تر خواهد شد به‌گونه‌ای که دمای هوای اهواز به ۵۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا