مشهد

بیش از ۴۰ درصد پوشاک خارجی موجود در بازار مشهد قاچاق است

افشاری

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۰ درصد پوشاک خارجی موجود در بازار مشهد که توسط واحدهای صنفی به فروش می‎رسد، قاچاق است.

ابراهیم افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: قاچاق پوشاک پدیده‌ای بسیار پیچیده بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد اما در مجموع می‌توان گفت که سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه پیشگیری از قاچاق پوشاک رقم خورده است.

وی افزود: بیشترین میزان قاچاق به خراسان رضوی از منشا کشورهایی مانند امارات، ترکیه و چین بوده که در بسیاری از موارد در کامیون‌ها جاساز می‌شوند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در حوزه نساجی محصولات با کیفیت بسیار بالایی در استان تولید می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این فرهنگ که کالای داخلی مرغوبیت ندارد در کشور ما نهادینه شده و باید برای تغییر آن برنامه ریزی کرد.

افشاری خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولات تولید شده در خراسان رضوی با عنوان برند در بازارهای مناطق آزادی مانند قشم و یا کیش به فروش می‌رسند.

وی با یادآوری اینکه پدیده قاچاق پوشاک به علت آسانی و قابلیت جاساز قدری پیچیده‌تر از سایر اقلام است، تصریح کرد: حدود نیمی از بازار پوشاک مشهد مقدس در اختیار اجناس خارجی است که از این میزان 40 درصد آن به صورت قاچاقی وارد استان می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دو =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا