خراسان

پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در کاشمر شش‌هفته‌ای شد

خبرگزاری فارس: پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در کاشمر شش‌هفته‌ای شد

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری کاشمر با بیان اینکه کاشمر از شهرستان‌های پیشتاز استان در اجرای طرح پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» است، آغاز اجرای این طرح را اواخر فروردین ماه اعلام کرد.

 

علی منظم اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کاشمر اظهار داشت: اجرای طرح پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو اقدامی به منظور فرهنگ‌سازی برای استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین است تا از این طریق در مراحل اولیه حداقل روزهای سه‌شنبه شهروندان به جای آنکه از خودرو شخصی استفاده کنند، گزینه‌های دیگری نظیر دوچرخه، وسایط نقلیه عمومی و پیاده‌روی را جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه طرح پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کاشمر از 31 فروردین‌ماه و همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) و با استقبال مسؤولان، دوچرخه‌سواران و اقشار مختلف مردم در این شهرستان آغاز شد، خاطرنشان کرد: این طرح با شعار «من هر سه‌شنبه با دوچرخه به محل کارم می‌روم شما چه طور؟» با هدف توسعه فرهنگ زندگی شهری دوستدار سلامت و محیط‌زیست، در کنار همت ملی و مردمی و پیوستن ادارات و نهادها اجرا می‌شود.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری کاشمر با تقدیر از همراهی و همکاری مجموعه‌های اداری و دولتی شهرستان و استقبال از این طرح یادآور شد: تلاش می‌کنیم با اطلاع‌رسانی‌های عمومی بتوانیم زمینه را برای جایگزین کردن دوچرخه بجای خودرو در شهرستان فراهم کنیم.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه بلوار امامزاده سید مرتضی (ع) یکی از بهترین مسیرها در سطح شهرستان برای انجام دوچرخه‌سواری مستمر و روزانه است، تصریح کرد: امیدواریم با اتمام عملیات عمرانی در این مسیر و تکمیل شدن مسیر ویژه تردد دوچرخه هر چه زودتر شاهد استفاده بهینه و مطلوب از آن باشیم و شهروندان با خیال آسوده‌تری به دوچرخه‌سواری بپردازند.

وی ایجاد انگیزه و نشاط و سلامت جسمی و روحی در شهروندان، توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک شیوه کارآمد جابجایی در مسافت‌های بین‌شهری، کمک به کاهش آلودگی‌های هوا و صوت و آسیب‌های ناشی از آن‌ها، تقلیل خودروهای تک‌سرنشین به‌خصوص در هسته مرکزی شهر، ارتقای نقش حمل‌ونقل عمومی، صرفه‌جویی اقتصادی خانواده‌ها و جامعه در مصرف سوخت و سایر هزینه‌ها، اشتغال‌زایی پایدار از محل توسعه خدمات حمل‌ونقل عمومی و دوستی با طبیعت و محیط‌زیست را از مهم‌ترین ویژگی‌های این پویش برشمرد.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری کاشمر تصریح کرد: در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه تاکنون اقدامات و فعالیت‌های خوبی در سطح شهر انجام شده است که امیدواریم با احداث و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه، احداث پیست دوچرخه‌سواری، ایجاد مسیرهای ویژه و پارکینگ اختصاصی دوچرخه در سطح شهر و گسترش علائم و آموزش‌های مربوطه با توجه به پتانسیل‌های محیطی و انسانی شاهد استقبال شهروندان از دوچرخه در سطح شهر باشیم.

در سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کاشمر علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه‌سواری و دوستداران طبیعت و هوای پاک مسیر پنج کیلومتری فرمانداری تا امامزاده سید مرتضی (ع) و بالعکس را رکاب می‌زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا