ورزش

مخالفان مدیریت شهرخودرو فعلا سکوت کنند/ انتخاب کوزین فنی نیست

پیشکسوت و کارشناس فوتبال خراسان گفت: مخالفان مدیریت شهرخودرو بهتر است در مقطع فعلی سکوت کنند، زیرا جدول لیگ برتر نشان می‌دهد که دعواها نتیجه‌ای نداشته‌است.

آرمین رهبر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت شهرخودرو اظهار کرد: سلسله اشتباهاتی از سوی استان و مالک باشگاه انجام شده که وضعیت تیم به این روزها رسیده است. مهمترین مشکل در مقطعی به وجود آمد که تیم در حال جذب بازیکن بود و حواشی باعث شد شهرخودرو مهمترین ابزار خود را نتواند به بهترین شکل ممکن جذب کند. وقتی حول یک تیم حواشی وجود دارد، بازیکنان از آن فرار می‌کنند که این اتفاق برای شهرخودرو هم رخ داد.

وی افزود: تیمی که فصل قبل توسط مهدی رحمتی بسته شد بازیکنان جوان، ارزان‌قیمت و باکیفیتی داشت. حواشی به وجود آمده باعث شد که باشگاه در حفظ بازیکنان فصل گذشته هم ضعیف عمل کند. در حال حاضر هنوز کار تمام نشده و بقا منوط به این است که دیگر اشتباه نکنند. تیم در وهله نخست متعلق به هوادار است. هوادار این تیم هم از روز اول مربی و بازیکن خوب خواسته است. شهرخودرو یک تیم آسیایی بود، اما به خواسته هوادار احترام گذاشته نشد.

پیشکسوت و کارشناس فوتبال خراسان ادامه داد: در حال حاضر مدیران باشگاه باید در پست‌هایی که دچار ضعف هستند، بازیکن مناسب جذب کنند. شهرخودرو در دفاع تیمی مشکل دارد و باید سعی کنند اول از همه این موضوع را رفع کنند. سپس هدف‌گذاری باشگاه باید به گونه‌ای باشد که یک جدول ۴ تیمی رسم کرده و رقبای خود را صنعت نفت، هوادار و نفت مسجد سلیمان بدانند. باید با این ۳ تیم به گونه‌ای رقابت کنند که از مرحله سقوط فاصله بگیرند.

رهبر در خصوص انتخاب سرمربی جدید باشگاه تصریح کرد: انتخاب سرمربی جدید باشگاه باید سریعا اتفاق بیفتد و نباید فراموش کنند که دیگر حق اشتباه ندارند. تعویض مربی به تیم به شدت آسیب می‌زند، این تجربه را در ابومسلم و سیاه‌جامگان هم داشتیم که تغییر و تحولات تیم را از بین برد. باید حتما با مشورت و سخت‌گیری بیشتری سرمربی جدید را انتخاب کنند.

وی گفت: شهرخودرو در چند بازی انتهایی نیم‌فصل نخست کار سختی در پیش دارد، اما برای سرمربی جدید بر مبنای رسم جدول ۴ تیم انتهایی جدول، فرصت خوبی است تا از شرایط شناخت پیدا کند. یکی از بازی‌های مهم‌ شهرخودرو دیدار ۶ امتیازی این هفته مقابل صنعت نفت است. نباید از کنار این بازی ساده بگذرند و با استفاده از اهرم‌هایی مانند پاداش هرطور شده باید برنده باشند.

رحمتی، بهترین گزینه برای شهرخودرو بود

پیشکسوت و کارشناس فوتبال خراسان خاطرنشان کرد: در این فصل تصمیمات کادر مدیریتی شهرخودرو برای انتخاب سرمربی از ابتدا اشتباه بود. بهترین گزینه برای این تیم مهدی رحمتی بود. تجربه ثابت کرده هر تیمی که کمترین تغییر و تحول را داشته، نتیجه گرفته است. تیم متوسطی همانند مس رفسنجان به یک تیم خوب در لیگ ایران تبدیل شده، دلیل آن هم این است که به مربی جوان خود اعتماد دارد و به وی فرصت کافی داده می‌شود.

چرخه تغییر مربی در شهرخودرو متوقف شود

رهبر اضافه کرد: اگر ادامه دادن با مهدی رحمتی ممکن نبود، باید با مهاجری ادامه می‌دادند. رضا مهاجری تیم را بسته و باید به او فرصت می‌دادند. حتی اگر باز هم ادامه دادن با مهاجری نشدنی بود باید با میثاقیان این کار را انجام می‌دادند. چرخه تغییر مربی در شهرخودرو باید متوقف شود. عملکرد باشگاه نشان داده که در این ۹ هفته انتخاب‌های خوبی نداشته‌اند، امیدوارم بتوانند در سایر تصمیمات خود موفق باشند.

انتخاب کوزین به دلیل قرارداد و بدهی قبلی؟

وی افزود: شنیده‌ایم که کوزین در آستانه بازگشت به شهرخودرو است. انتخاب کوزین بیشتر از آنکه فنی باشد، به دلیل قرارداد قبلی و بدهی به اوست. در دوره قبلی به عنوان یک مربی مستقل فرصتی به کوزین داده نشد تا عیارش مشخص شود. ضمن اینکه کوزین هم از این تیم دور بوده و برای شناخت نیاز به زمان دارد، در حالی‌که زمان برای شهرخودرو بسیار مهم است. از هر بازی سخت استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و پیکان که در پیش دارند حتی ۱ امتیاز هم کسب کنند، یک اندوخته گران‌بها برای نیم فصل دوم جمع کرده‌اند.

پیشکسوت و کارشناس فوتبال خراسان در خصوص رفتار باشگاه شهرخودرو با مربیانی همچون مهاجری و میثاقیان عنوان کرد: این سلسله رفتارها موضوع تازه‌ای در فوتبال ایران نیست. زمانی که یک تیم مشکلات متعددی دارد، تنها کسی که در این میان کارش کمترین ارزش و بیشترین آسیب‌پذیری را دارد، سرمربی تیم است. تمام امکانات و ابزار از بین رفته و تنها کسی که به راحتی می‌توان آن را تغییر داد مربی است. در حالی‌که در تمام دنیا بهترین ابزار و یک فاکتور مهم به نام فرصت را در اختیار آنان قرار می‌دهند. در فوتبال دنیا مربی خیلی سخت تغییر می‌کند. کومان در بارسلونا نتایج بدی کسب کرد، اما این نتایج آنقدر ادامه پیدا کرد که تمام مردم دنیا به این نتیجه رسیدند که او باید برود. 

مخالفان مدیریت شهرخودرو سکوت کنند

رهبر در خصوص شانس ابقاء شهرخودرو در لیگ برتر گفت: نباید به فوتبال اینگونه نگاه کنیم. نیروی اصلی این باشگاه از هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشهد بهترین تماشاگران ایران را دارد و از همین هفته‌ها انشالله تماشاگر به استادیوم می‌آید. شرایط را به سمت خواسته تماشاگر ببریم و از پتانسیل او استفاده کنیم. با وجود این تماشاگر می‌توانیم امتیاز گرفته و کارهای غیرممکن را ممکن کنیم. در وهله نخست باید یک شرایط فنی مناسب در تیم ایجاد شود. باید حتما بازی‌ها به ورزشگاه امام رضا(ع) بازگردد و تیم از تهران به مشهد منتقل شود. هرکسی که با مدیریت تیم مخالفت دارد باید در مقطعی سکوت کند. نتایج و جایگاه تیم در جدول نشان داده که دعواها نتیجه‌ای نداشته‌است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باید مالک باشگاه تغییر کند افزود: این مسئله به یک نکته انحرافی تبدیل شده که روی مسائل فنی تیم هم تاثیر گذاشته است. شخصا با بحث تغییر مالکیت مخالفم. این موضوع نباید به داخل زمین کشیده شود. مالک تیم باید بتواند به تعهداتش عمل کند. بحث مالکیت از آن بحث‌هایی است که تمرکز تیم را به هم می‌زند. آن‌هایی که این تیم را دوست دارند و اهمیت حفظ سهمیه لیگ برتری را درک می‌کنند نباید وارد یک سری مباحث پرحاشیه شوند.

بخش خصوصی در لیگ ایران محکوم به فنا شده است

پیشکسوت و کارشناس فوتبال خراسان ادامه داد: مشکلات مالی مجموعه شهرخودرو قطعا گریبان باشگاه را هم خواهدگرفت. وقتی قرار است ابزار لازم فراهم شود، باید توان آن را هم داشته باشید. بستر فوتبال لیگ برتر ایران به شکلی است که بخش خصوصی محکوم به فناست و نمی‌تواند تیم‌داری کند. در گذشته می‌گفتند که بخش خصوصی نمی‌تواند تیم را قهرمان کند، در حال حاضر می‌گویند که نمی‌تواند تیم را در رقابت‌ها حفظ کند. مثال واضح‌تر در ابعاد بزرگتر این موضوع هم تیم تراکتور است.

رهبر اظهار کرد: در حال حاضر باید تیم را نگه‌داریم، در عین اینکه از این موضوع هم گذر نکنیم و به پاسخ برسیم که آیا باید ترکیبی از بخش خصوصی و دولتی تیم را اداره کند، کاملا بخش دولتی پای کار بیاید یا بخش خصوصی تقویت شود؟ این موضوع باید حل شود تا به مشکلات فنی شهرخودرو کمک کند.

وی اضافه کرد: اختلافات میان استان و مالک باشگاه، نه تنها به هر ۲ طرف بلکه به حیثیت فوتبال استان آسیب می‌زند. اختلافی هم نیست که به سرانجام برسد. این یک دعوای بی‌سرانجام است. مالک باشگاه می‌گوید تیم مال من است، هر طور بخواهم تیم‌داری می‌کنم. مسئولین استان هم می‌گویند، تیم مربوط به خراسان است و باید به نحو دیگر تیم‌داری کنیم. دو طرف به توافق نمی‌رسند و تنها آسیب‌دیدگان این بحث، مردم و هواداران هستند.

اظهارنظر مسئولین استان فنی و قانونی نیست

پیشکسوت و کارشناس فوتبال خراسان تاکید کرد: در مشهد هیچ کسی نیست که اختلافات را حل کند. هیچ اظهارنظر و مصاحبه فنی و قانونی از دوستان در استان ندیده‌ایم و صرفا مواردی مطرح شده است که احساسی بوده است. اگر موارد مطرح شده فنی بود، این دعوا به نتیجه می‌رسید. فوتبال قوانین خاص خود را دارد و با پدیده‌های مختلف متفاوت است. مسئولین با قوانین فیفا آشنایی ندارند که یک سری حرف‌ها را زده‌اند. در این میان هم هوادار هم آسیب دیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا