مشهد

ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری به‌صورت قانونی پیگیری می‌شود

انتظاری هروی

رئیس شورای شهر مشهد مقدس گفت: پیگیری قانونی ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری در دستور کار مدیریت شهری مشهد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محسن انتظاری هروی درباره اظهارات سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی در مورد شورای چهارم شهر مشهد اظهار داشت: اظهارات این فرد در شان یک مسئول در میراث فرهنگی و گردشگری نیست.

وی افزود: در زمانی که این فرد مسئول سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده، این اتفاقات برای حرم مطهر رضوی رخ داده و بعد با مدیریت شهری جدید و شورای چهارم مشهد دیگر اجازه بلندمرتبه‌سازی در اطراف حرم رضوی داده نشده اما امروز این آقایان مدعی شده‌اند تا پاسخگوی اعمال خود در گذشته نباشند.

انتظاری هروی با بیان اینکه باید آقای بهشتی برای توهین‌های خود توبه کند، تصریح کرد: شورای شهر مشهد برای اظهارات توهین‌آمیز این فرد قطعاً برخورد قانونی خواهد کرد تا دیگر این‌گونه افراد به خود اجازه ندهند تا به افراد مسئول در نظام جمهوری اسلامی این‌گونه توهین کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: امروز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هزینه‌ای برای حفظ میراث گران‌بها در اطراف حرم رضوی نکرده در حالی که شهرداری مشهد با هزینه خود منازل قدیمی را خریداری و احیا می‌کند.

وی در مورد مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری نیز گفت: با همت مدیریت شهری مشهد و استانداری خراسان رضوی در دی ماه سال 1393 طرح جامعه شهر مشهد به تصویب رسید ولی با کوتاهی‌هایی که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته تا به امروز ابلاغ نشده است.

انتظاری هروی ادامه داد: در جلسه 22 فروردین سال جاری در بررسی مباحث اطراف حرم رضوی قرار بر این شد مشاور این طرح خلع ید شود و مشاور جدید طی مدت کوتاهی موضوعات بررسی کند اما مشاور جدید در جلسه بعدی موارد تکراری را در مورد این بافت بیان کرد که با اعتراض رئیس شورای شهر و شهردار مشهد همراه بود و اعلام کردیم براساس قانون طرح‌های تفصیلی باید به تصویب شورای شهر مشهد برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه اعلام کرد که مصوبه‌ای نداریم اما در 18 اردیبهشت ابلاغیه از سوی شورای عالی شهرسای و معماری را با 10 بند ابلاغ شد در حالی که هیچ مصوبه‌ای در شورای مذکور به تصویب نرسید که فایل صوتی این جلسه حقایق را بیان می‌کند و متاسفانه بعد از آن نیز ابلاغیه دیگری بدون تصویب از سوی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شد که بر اساس آن نباید ساختمان‌های بالای 6 طبقه در مشهد مجوز ساخت داده شود.

وی اضافه کرد: این شورا با این ابلاغیه‌های خود در شرایط رکود فعلی صنعت ساختمانی قفل دیگری بر این صنعت زد اما به طور کلی شورای اسلامی شهر مشهد در مصوبه اخیر خود در این ارتباط به شهرداری مشهد به صراحت اعلام کرده که نباید این ابلاغیه‌ها را اجرا کند زیرا به هیچ وجه قانونی نبوده و باید از مسیر قانونی این ابلاغیه‌ها پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا