مشهد

اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای کارآفرینی در حاشیه شهر مشهد

در شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر، ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به موضوع اشتغال و کارآفرینی اختصاص می‌یابد تا علاوه بر مسائل عمرانی و کالبدی شهر، به مسائل اجتماعی هم توجه کرده باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه سلیمی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: شورا در کنار مردم است تا از حق حاشیه شهر دفاع و بتواند مشکلات این مناطق را حل کند. حاشیه شهر برای شورای ششم اهمیت موضوعی دارد و ما هم از شهرداری در این زمینه مطالبه داریم و هم از دیگر سازمان‌هایی که متولی امور شهر هستند و باید در حاشیه شهر کار کنند.

وی گفت: پروژه‌های ۱۰ میلیاردی دوساله است و در شورا سیاست گذاری شد تا با نظر خود مردم پروژه‌ها مشخص شود. البته در این منطقه ۲۰۰ میلیون تومان هم در شهرک شهیدرجایی و شهیدباهنر برای اشتغال و کارآفرینی مصوب شد تا علاوه بر مسائل عمرانی و کالبدی شهر، به مسائل اجتماعی هم توجه کرده باشیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: ساخت فضای سبز در این منطقه مشکل است. چون زمینی برای تملک وجود ندارد و پیداکردن زمین مناسب برای این کار سخت است. البته ساخت بوستان‌های بزرگ مقیاس در این محله تأثیری در سرانه فضای سبز مردم ندارد و نیاز است که در اینجا بوستان‌های کوچک در نقاط مختلف محله ساخته شود.

سلیمی گفت: امسال اولین بار، نقشه پراکندگی تملکات شهرداری تهیه می‌شود تا بدانیم ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در چه نقاطی هزینه می‌شود.

وی گفت: درباره تبدیل تجاری موقت به دائم هم در شورای اسلامی شهر طرحی در دست بررسی است که مالکان تجاری، مبلغ تجاری دائم را به صورت قسطی و شبیه اجاره به شرط تملیک به شهرداری پرداخت کنند تا این مشکل مشهد هم حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =

دکمه بازگشت به بالا