مشهد

اعداد و ارقام منتشر شده درباره حقوق مدیران شهرداری صحت ندارد

معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد با اشاره به لیست منتشر شده حقوق مدیران این نهاد توضیحاتی را ارائه داد.

به  گزارش شهرآرانیوز، آیدا مهربان با اشاره به لیست منتشر شده حقوق مدیران گفت: لیست منتشر شده مبتنی بر لایحه بودجه پیشنهادی بوده که به شورای اسلامی شهر ارایه شده و هنوز مصوب نشده است، لذا توجه به نکاتی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اعداد اعلامی حقوق خالص نیست بلکه ناخالص است و مالیات و بیمه از این اعداد اعلامی کسر باید گردد، افزود: در ضمن رعایت قانون مرتبط با حقوق مدیران ارشد الزامی بوده لذا چنانچه علاوه بر حقوق کارانه‌ای مرتبط با بهره وری ایشان مقرر گردد درچارچوب ضوابط این قانون بررسی و در صورت مجاز بودن پرداخت خواهد شد.

وی گفت: ضمن آنکه ارقام اعلام شده در برخی سازمان‌ها اشتباه می‌باشد لیست منتشر شده مبتنی بر لایحه بودجه پیشنهادی بوده که به شورا اسلامی شهر ارایه شده و هنوز مصوب نشده است.

به گفته وی، در آلبوم تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته دریافتی ناخالص مدیرعامل از دو ردیف حقوق مدیرارشد و مزایا مدیر ارشد انجام می‌گیرد و هیچ گونه پرداختی به مدیر ارشد خارج از این دو ردیف مجاز نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: محاسبات صورت گرفته بر روی این اعداد نادرست است به این دلیل که مجموع حقوق و مزایا تقسیم بر ۱۲ شده که عیدی و پاداش، درنظر گرفته نشده است، به همین دلیل مجموع حقوق و مزایا باید بر عدد ۱۴ تقسیم شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته بعدی، ضمنا احکام پرسنلی کارکنان و مدیران پس از شروع سال ۱۴۰۱ و بر اساس ضوابط اعلامی مصوبات دولت محاسبه و قانوان اصلاح احکام پرسنلی در سال ۱۴۰۱ اعداد اعلامی در آلبوم‌های بودجه نمیتواند قابل استناد و ملاک گزارش گیری، تحلیل یا تصمیم گیری قرار گیرد.

مهربان تاکید کرد: تفاوت بین حقوق کارکنان و مدیران در مصادیقی مثل سنوات خدمتی، مدرک تحصیلی، پایه، گروه، نوع حکم کارمندی و یا کارگری، عائله مندی و امثالهم تعیین خواهد شد و لذا این قبیل تفاوت‌ها امری قانونی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا