مشهد

اعطای وام و پاداش به دوچرخه سواران برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری

تخفیفات در عوارض سالیانه مشترکان ایستگاه‌های دوچرخه به میزان تردد ارائه شود و تخفیفات ویژه برای شهروندانی که اقدام به دایر کردن مغازه فروش و تعمیرگاه دوچرخه و سایر ملزومات دوچرخه سواری می‌کنند، ارائه گردد.
اعطای وام و پاداش به دوچرخه سواران برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری

اعطای وام برای خرید دوچرخه و پرداخت پاداش نقدی به دوچرخه سواران از جمله مهمترین مصوبات امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، در جریان برگزاری یکصد و شصتمین جلسه علنی دور چهارم شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با موافقت اعضای شورای شهر، شهرداری مشهد مکلف شد به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و عوامل انگیزشی، وام برای خرید دوچرخه برقی و معمولی به کارکنان شهرداری اعطا کند و به آن دسته از کارمندان که با دوچرخه به محل کار خود تردد می‌کنند، پاداش نقدی پرداخت کند.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در دفاع از این موضوع، گفت: از ابتدای سال تاکنون هوای این کلانشهر در ۲۲۰ روز آلوده و در وضعیت هشدار بوده است.
حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی با تاکید بر اینکه باید ترویج فرهنگ دوچرخه سورای را جدی گرفت، افزود: ضرورت دارد تمهیدات خاصی در این زمینه اندیشیده شود.
همچنین مقرر گردید، شهرداری برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری نسبت به انجام تمهیداتی نظیر استفاده از ظرفیت اکران‌های شهری توسط دبیرخانه فرهنگ شهروندی به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه سواری اقدام کند. ضمن اینکه تخفیفات در عوارض سالیانه مشترکان ایستگاه‌های دوچرخه به میزان تردد ارائه شود و تخفیفات ویژه برای شهروندانی که اقدام به دایر کردن مغازه فروش و تعمیرگاه دوچرخه و سایر ملزومات دوچرخه سواری می‌کنند، ارائه گردد.
سه‌زبانه شدن تابلوهای اصلی و غیرترافیکی در هسته مرکزی شهر
در ادامه لایحه سه زبانه شدن تابلوهای اصلی و غیرترافیکی در هسته مرکزی شهر مشهد و منطقه ثامن مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله اول مقرر شد اطلاع‌رسانی در تابلوهای غیرترافیکی علاوه بر زبان فارسی به زبانهای عربی و انگلیسی نیز انجام شود.
محمود عامری فرد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در این خصوص گفت: طبق این مصوبه شهرداری مشهد موظف است به منظور ایجاد سهولت در سفرهای درون شهری زائران غیر ایرانی، نسبت به درج ترجمه عربی و انگلیسی در تابلوهای اصلی شناسایی معابر و نامگذاری مکان‌های عمومی در منطقه ثامن مشهد اقدام کند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در خصوص سه زبانه کردن تابلوهای ترافیکی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا و طبق استانداردهای بین المللی تابلوهای ترافیکی فقط ۲ زبانه (انگلیسی و زبان مادری هر کشوری) هستند.
مهدی امامی میبدی افزود: سه زبانه کردن تابلوهای ترافیکی علاوه بر اینکه منجر به برهم زدن استانداردهای بین‌المللی این تابلوها می‌شود، هزینه زیادی نیز به همراه دارد.
حسن قدیری طرقی، نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر نیز در این خصوص گفت: تابلوهای ترافیکی تابع قوانین بین‌المللی است و نمی‌توان در آنها هیچ تغییری ایجاد کرد.
در نهایت مقرر شد، تابلوهای غیر ترافیکی در منطقه ثامن (هسته مرکزی شهر مشهد) به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تغییر کنند.
بخشودگی ۷۵ درصدی هزینه وصول حقوق معوق شهر
از دیگر مصوبات جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد موضوع کم کردن هزینه وصول حقوق معوق شهر از تخفیفات اعطایی به شهروندان بود. بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور جبران بخشی از هزینه‌های وصول حقوق معوق خویش، حق الزحمه وصول مطالبات معوقی را که از طریق کارگزاران محقق می‌شود، از تخفیفات اعطایی به شهروندان کسر نماید.
همچنین مصوب شد، مودیانی که دارای پرونده بدهی معوق تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ هستند، از پرداخت ۷۵ درصد حق الزحمه وصول مطالبات محقق شده توسط کارگزاران معاف خواهند بود.
پروژه مشارکتی خیابان مجد یک نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که ماده واحده آن بدین شرح رای آورد. به شهرداری مشهد اجازه داده شد از طریق فراخوان نسبت به جذب سرمایه‌گذار خصوصی برای اجرای پروژه مشارکتی محیا در زمینی به مساحت ۷۵۰۵ مترمربع واقع در حاشیه بولوار مجد و خیابان حر عاملی و با مساحت کل زیربنای ۵۱ هزار و ۸۹۲ مترمربع به صورت تجاری، مسکونی و دفترکار و مبلغ کل سرمایه‌گذاری هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اقدام نماید.
پروژه مشارکتی مجد ۲ نیز مطرح گردید که با ۱۶ رای تصویب شد. بر اساس ماده واحده این لایحه که مصوب شد، شهرداری مشهد از طریق فراخوان نسبت به جذب سرمایه گذار خصوصی برای اجرای پروژه مشارکتی حلما در زمینی به مساحت عرصه ۹۲۲۱ مترمربع واقع در حاشیه بولوار مجد و خیابان حر عاملی با مساحت زیربنای ۴۸هزار و ۲۴۶متر مربع به صورت تجاری و مسکونی و دفتر کار و مبلغ سرمایه‌گذاری هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال اقدام نماید.
بررسی تبصره‌های این لایحه نیز به جلسات آینده موکول شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفده =

دکمه بازگشت به بالا