مشهد

“اینترنت نسل چهارم ثابت” همزمان با ۲۴ استان در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

قنبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: در آستانه دهه کرامت “اینترنت نسل چهارم ثابت” در مشهدمقدس همزمان با ۲۴ استان دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس مراسم بهره‌برداری تجاری از فناوری نسل چهارم اینترنت ثابت و همچنین راه‌اندازی اینترنت نسل چهارم پیشرفته که سرعت آن به 650 مگابیت بر ثانیه می‌رسد، در هتل همای شماره 2 مشهد برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل در این مراسم با اشاره به اینکه هم‌اکنون در 1040 شهرستان کشور پوشش خدمات نسل سوم اینترنت همراه وجود دارد، اظهار داشت: همچنین 240 شهرستان نیز به امکانات نسل چهارم اینترنت همراه مجهز هستند و امروز در 25 استان خدمات پیشرفته نسل چهارم اینترنت همراه کلید می‌خورد.

علیرضا قلمبر دزفولی خاطرنشان کرد: همچنین فناوری نسل چهارم اینترنت همراه به صورت ثابت نیز امروز به بهره‌برداری تجاری رسیده که در کمترین حالت سرعت آن به 90 تا 120 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

وی با بیان اینکه حدود 86 درصد نقاط کشور دارای اینترنت نسل دوم همراه هستند، بیان کرد: این میزان در نسل سوم به حدود 45 و در نسل چهارم به 20 درصد می‌رسد که باید گفت در نسل چهارم میزان پوشش در ایران با کشورهای اروپایی برابری می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل ادامه داد: هم‌اکنون 33 هزار و 142 کیلومتر از جاده‌های کشور و 3210 شهر و دهستان دارای خدمات اینترنت در سیم کارت‌های ایرانسل خود هستند.

دزفولی در ارتباط با مزایای اینترنت نسل چهارم نسبت به نسل سوم و دوم‌، خاطرنشان کرد: سرعت اینترنت نسل چهارم نسبت به نسل‌های دیگر بسیار بالا بوده و روزانه حدود 250 ترابایت ترافیک در شبکه ایرانسل برای این نسل از اینترنت مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: فناوری TD-LTE که امروز از مشهد همزمان با 24 استان دیگر آغاز به کار تجاری دارد، مصرف ترافیک دیتا را روزانه تا هزار ترابایت افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با تأکید بر اهمیت بالا رفتن میزان مصرف دیتا و سرعت انتقال آن در بهبود وضعیت اقتصادی یک کشور، خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده ‌به ازای افزایش هر 10 درصد ضریب نفوذ و افزایش پهنای باند تولید ناخالص ملی 1.38 درصد و به ازای افزایش هر یک درصد ضریب نفوذ و افزایش پنهای باند نرخ بهره‌وری در کشور 5.13 درصد رشد دارد.

دزفولی با اشاره به تأثیرات اقتصادی آغاز به کار اینترنت 4G در کشور، بیان کرد: از  زمان کلید‌زدن این پروژه تا‌کنون میزان خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه مجهز پشتیبان این فناوری 360 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین میزان کاربران دیتا در اپراتور ایرانسل 50 درصد افزایش داشته و هم اکنون با دسترسی به اینترنت نسل چهارم تلفن همراه میزان سرعت از 10 مگا بایت بر ثانیه به 100 مگا بایت بر ثانیه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل بیان کرد: در طول یک‌سال گذشته شبکه ایرانسل رشد 5 برابری مصرف ترافیک دیتا را تجربه کرده که این موضوع نشان از حرکت جامعه به سمت الکترونیکی شدن دارد.

دزفولی با اشاره به موضوع کاهش تعرفه‌های اینترنت همراه در کشور، اظهار داشت: این طرح در اپراتور ایرانسل از ابتدای مرداد ماه اجرا شده و  قیمت دیتا از 0.5 ریال به ازای هر کیلو بایت به 0.4 ریال کاهش یافته و البته سعی بر این است که در بسته‌های مختلف تخفیفات بیشتری برای کاربران در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در مورد اجرای طرح ترابردپذیری با بیان اینکه اقدامات مربوط به این طرح در دست اجرا است، گفت: قرار بود که این طرح رسماً از 27 تیر ماه آغاز به‌کار کند اما به علت برخی از چالش‌ها به هفته دولت انتقال پیدا کرده و پیشرفت آن در بخش آزمایشی مناسب است همچنین شرکت ایرانسل نیز برای انجام این اقدام آمادگی کامل دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − دو =

دکمه بازگشت به بالا