ایران

بهترین راه دوری از ویروس اومیکرون تزریق دوز سوم واکسن است

رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهترین راه برای دوری از ویروس اومیکرون تزریق دوز سوم و همچنین سرعت بخشی به موارد تأخیر افتاده دوز دوم واکسن است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبدا، دکتر محمدجعفر صادقی رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اهمیت واکسیناسیون نوبت سوم و تأثیر آن بر مهار ویروس‌ اومیکرون که سویه‌ جدید ویروس کروناست و موارد ابتلای آن در کشورهای مختلف دیده شده بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: خطر ابتلا و سرعت انتشار ویروس اومیکرون از دلتا به مراتب بیشتر است و اگر ماسک و واکسن زده نشود و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی نباشد خطرات جدی‌تری تهدیدمان می‌کند.

صادقی در ادامه گفت: در شرایط فعلی که خوشبختانه از وضعیت مناسبی در رنگ‌بندی کرونایی برخوردار هستیم باید هرچه سریع‌تر نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا و تکمیل آن اقدام کنیم و اگر به هر دلیلی هنوز به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده‌ایم، بیش از پیش در انجام این کار بسیار مهم و حیاتی تأخیر ایجاد نکنیم و تحت تأثیر موارد کذب فضای مجازی هم قرار نگیریم. نقشه کرونایی ایران وضعیت بیشتر شهرهای کشور و استان را آبی نشان می‌دهد و تعداد محدودی هم زرد هستند، اما نباید گول این تغییر وضعیت‌ها را بخوریم و تصور کنیم که کرونا تمام شده است، زیرا با کوچکترین غفلت مجدد وضعیت‌های نارنجی و قرمز از راه می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یک =

دکمه بازگشت به بالا