مشهد

تصویب و قطعی شدن ضوابط بلندمرتبه‌سازی جنوب‌غرب مشهد تا ماه آینده

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: پهنه‌های بلندمرتبه‌سازی در برخی محور‌های اصلی و مستعد به تصویب رسیده و به زودی قطعی می‌شود؛ با پیگیری‌های صورت گرفته، در حوزه جنوب‌غرب تا یک ماه آینده، ضوابط قطعی و به سرمایه‌گذاران عرضه خواهد شد.

 

حمید ضمیری با بیان اینکه بلندمرتبه‌سازی یکی از گونه‌‎های ساخت‌وساز در شهر‌ها و به ویژه کلانشهر‌ها محسوب می‌شود، اظهارکرد: برخی سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای ورود به این عرصه دارند؛ برهمین اساس، پیگیری‌های جدی از سوی شورای شهر، دادستانی و اداره‌کل راه‌وشهرسازی انجام و کلیات ضوابط بلندمرتبه‌سازی در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی مطرح شده است.
وی افزود: مراحل اولیه تصمیم‌گیری و تصویب این ضوابط طی شده، ولی براساس مذاکراتی که با معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی داشته‌ایم، قرار شده ضوابط بلندمرتبه‌سازی در یک جلسه کارشناسی، به‌روز و به نحوی ضوابط تنظیم شود که امکان سرمایه‌گذاری فراهم آید و پروژه‌ها توجیه اقتصادی داشته باشند.
ضمیری با بیان اینکه در این مرحله یک پهنه و لبه برای بلندمرتبه‌سازی به تصویب رسیده است، گفت: علاوه‌بر این موارد، در کنار برخی ایستگاه‌های قطارشهری نیز شاهد زون بلندمرتبه‌سازی خواهیم بود.
وی گفت: مادامی که ضوابط بلندمرتبه‌سازی توجیه اقتصادی نداشته باشند، سرمایه‌گذار از آن استقبال نمی‌کند و چنین ظرفیتی بلااستفاده خواهد ماند؛ لذا امیدواریم ضوابط مناسب در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شود.
ضمیری همچنین بر لزوم ایجاد گفتمانی مشترک بین استانداری خراسان رضوی، اداره‌کل راه‌وشهرسازی، شورای شهر و شهرداری مشهدمقدس برای تدوین ضوابط راه‌گشا و مشوق به منظور احیاء صنعت ساختمان در مشهد تاکید کرد.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا