مشهد

تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس مشهد تعیین‌تکلیف شد

دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد به‌منظور تعیین تکلیف تعرفه بهای سرویس‌دهی مدارس و لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در حالی برگزار شد که سه مصوبه به همراه داشت. اعضای شورای شهر مشهد مصوب کردند در صورت تغییر ظرفیت سرنشین سرویس مدرسه و یا تعداد روز‌های سرویس‌دهی مطابق شرایط اعلامی از سوی مراجع ذیصلاح، جداول پیوست تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس به نسبت تغییر ظرفیت سرنشین و تعداد روز‌های سرویس‌دهی توسط کارگروه ماده ۱۸ محاسبه و تعیین خواهد شد.

همچنین طرح نظریه کمیسیون مشترک درباره ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات خانگی تصویب شد و لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

مجید دبیریان در نطق پیش از دستور دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهارداشت: در مدیریت شهری مشهد نیاز به تفکر و عمل انقلابی داریم، کاهش منابع درآمدی و به‌ارث بردن بدهی چند‌هزار میلیاردی نیاز به همراهی شورا و مردم با مدیریت شهری را دو چندان کرده است.

وی افزود: پیشنهاد بسته‌های عملیاتی در فعالیت اقتصادی و رونق دادن به اقتصاد خدمات محور به زائران و زیارت و توجه به ظرفیت مسیر جاده ابریشم و سرمایه‌گذاران آسیای میانه با رفع موانع می‌تواند رونق اقتصادی به‌بار آورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد ادامه داد: در زمینه اداره شهر، کلیدواژه مهم رهبر انقلاب یعنی جوانان و به‌کار گرفتن خلاقیت و نیروی آن‌ها می‌تواند راه‌گشا باشد. در مشهد شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیانی هستند که در کشور حرف اول را می‌زنند توجه به این حوزه به شکوفایی اقتصادی شهر کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: با نهایی‌شدن تغییرات مدیریتی، تیمی همراه با این جریان فکری در شهرداری مستقر شده و خدمت‌رسانی سرعت خواهد گرفت. ما تلاش شهردار برای کوتاه‌کردن دست غارتگران را خواهانیم. اقتصاد خدمات‌محور مبتنی بر اقتصاد زائر از مسیرهای رشد و پیشرفت اقتصادی برای شهر محسوب می شود و با توجه به موقعیت ویژه مشهد، می‌توان ظرفیت‌های عظیمی از سرمایه‌گذاری را از داخل و کشورهای همسایه جذب کرده و برای توسعه شهر به کار گرفت. 

بروکراسی، مانع جدی بر سر راه کارآفرینی است

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهدمقدس نیز اظهار داشت: یکی از موانع اصلی پیش روی کارآفرینی، بروکراسی‌های متعدد اداری است که امیدواریم این بروکراسی‌ها هرچه زودتر به شرایط تسهیل‌گری تغییر یابد و موانع کارآفرینی برطرف شود.

حسن موحدیان در آغاز دوازدهمین جلسه علنی شورا، اشاره‌ای به اتفاقات روزهای اخیر در خلیج فارس داشت و اظهار کرد: استکبار جهانی گویا پایگاه عین‌الاسد را فراموش کرده که حال شرارت و شیطنت در آب‌های دریای عمان و خلیج فارس را دنبال می‌کند.

وی افزود: البته این اقدام پلیدانه هم با برخورد جدی و قدرت نیروهای سپاه پاسداران روبه‌رو شد که امیدواریم درس عبرتی برای استکبار جهانی و قدرت‌هایی باشد که پیوسته شرارت را دنبال می‌کنند.

موحدیان در ادامه با گرامیداشت روز ملی کیفیت، گفت: قریب به ۲ دهه است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها، به مقوله اقتصاد توجه جدی دارند و در این بین باید کیفیت‌ را هم مدنظر قرار داد.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: اگر رونق در تولید را دنبال می‌کنیم، مهمترین مساله آن، مقوله «کیفیت» است؛ امیدواریم هموطنان ما خرید اجناس ساخت داخل را در دستورکار خود قرار دهند و از سوی دیگر، تولیدکنندگان هم به مساله کیفیت کالاهای تولیدی خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

موحدیان گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که «استاندارد ایرانی» معیار و ملاکی برای خرید افراد در تمام دنیا شود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به پیش‌رو بودن هفته‌ جهانی کارآفرینی داشت و گفت: کارآفرینی، عبادت است و لذا به‌عنوان شورای شهر، دقت و توجه کافی نسبت به کارآفرینان باید داشته باشیم؛ عزیزانی که در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه یکی از موانع اصلی پیش روی کارآفرینی، بروکراسی‌های متعدد اداری است، گفت: امیدواریم این بروکراسی‌ها که احتمالا گریبانگیر دستگاه‌های نظارتی هم باشد، هرچه زودتر به شرایط تسهیلگری تغییر یابد و موانع کارآفرینی برطرف شود.

موحدیان خاطرنشان کرد: شورای ششم در این خصوص، به‌ویژه مشاغل خرد و خانگی، با محوریت حاشیه شهر گام‌های جدی خواهد برداشت تا از این طریق در جهت توانمندسازی و کارآفرینی در نقاط محروم اقدامات موثری داشته باشیم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به پیش‌رو بودن بازگشایی مدارس در روزهای آتی داشت و گفت: در این خصوص و به منظور تامین و تضمین سلامت دانش‌آموزان، همه دستگاه‌ها باید اهتمام داشته باشند؛ شهرداری در بحث واکسیناسیون زحمات زیادی را متحمل شد و تلاش بی‌وقفه‌ای انجام داد که کمال تقدیر و تشکر را داریم.

موحدیان افزود: امیدواریم پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود و از سوی دیگر، مردم هم واکسیناسیون را بیش از پیش جدی بگیرند؛ مدارس هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دغدغه‌ خانواده‌ها را برطرف نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا