مشهد

تقویت و ارتقای ایمنی اولویت شورای پنجم مشهد مقدس

resized_image6832jpg

شهروندان باید بدانند که ما در سرزمین حادثه‌خیز زندگی می‌کنیم و درعین حال پیشرفت‌های فناوری و شیوه جدید زندگی شهری، مخاطرات پیرامونی ما را دو چندان کرده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تقویت و ارتقای جایگاه ایمنی را اولویت مدیریت شهری فعلی عنوان و بر ضرورت مقابله با ایمنی گریزان تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، شهناز رمارم با اشاره به اینکه سازمان‌های آتش‌نشانی باهدف نجات جان و اموال انسان‌ها تشکیل شده‌اند، اظهار کرد: همکاری و حمایت همه‌جانبه مسئولان از این نهاد خدمتگزار در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث پرمخاطره در شهرها ضرورت دارد.
وی افزود: امنیت در سایه ایمنی به‌عنوان مهم‌ترین نیاز در تمام شهرها بخصوص شهرهای مسافرپذیر و جاذب گردشگر محسوب می‌شود و مقابله با ایمنی گریزان ضروری است.
رمارم تصریح کرد: ورود سالانه حدود ۲۷ میلیون گردشگر و زائر داخلی و خارجی و حال و هوای ویژه این شهر، مشهد را به آیینه‌ای تمام‌نما از ایران تبدیل کرده است که نیاز به زیرساخت‌های متعدد درزمینه‌های متنوع و در رأس آن ایمنی را ضروری می‌کند.
عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حوزه مزاحمان آتش‌نشانی گفت: مجازات قانونی برای مزاحمان تلفنی آتش‌نشانی که روزانه خسارت‌های نهان و پنهان مالی و یا بعضاً جانی را به آتش‌نشانی و شهروندان وارد می‌کنند، ضروری است.
وی اظهار کرد: شهروندان ایرانی اعم از ساکنان کلان‌شهرها و یا شهرهای کوچک همواره با حوادث طبیعی همچون زلزله، سیل، طوفان و…. و حوادث انسان‌ساز، به‌ویژه با رشد توسعه و نامتوازن سکونتگاه‌های انسانی در چند دهه گذشته روبه‌رو هستند و نبود آمادگی ذهنی، نبود شناخت از نحوه کاستن از حجم خطرپذیری و تقویت توان مقابله فردی و اجتماعی زیان‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.
رمارم ادامه داد: شهروندان باید بدانند که ما در سرزمین حادثه‌خیز زندگی می‌کنیم و درعین حال پیشرفت‌های فناوری و شیوه جدید زندگی شهری، مخاطرات پیرامونی ما را دو چندان کرده است. بخشی از این مخاطرات ناشی از شیوه‌های نوین زندگی و تراکم افزایش جمعیت در شهرهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 1 =

دکمه بازگشت به بالا