خراسان

تلفات جاده‌ای در استان خراسان رضوی ۴۰ درصد کاهش یافت

تصادف در اینچه برون

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: تلفات تصادفات جاده‌ای فرودین ماه در سطح محورهای استان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، هادی امیدوار ظهر امروز در نشستی خبری با موضوع بررسی آخرین اقدامات و عملکرد پلیس راهور استان در سال‌جاری که در محل دفتر معاونت اجتماعی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: در راستای ساماندهی سیستماتیک جابه‌جایی نیروها و تمرکز در مصالح سازمانی اقدامات متعددی انجام شده که راه‌اندازی گشت‌های ویژه غیرمتمرکز، نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی افزود: گشت‌های ویژه غیرمتمرکز در قالب بنزهای مشکی با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی و حمل و نقل پایانه‌های استان و همپوشانی گشت‌های نامحسوس، برای افزایش کارایی تجمیع شده‌اند و تمامی راه‌های استان را پوشش می‌دهد البته اولویت با مسیرهای پر تصادف است.

امیدوار با اشاره به تجهیز و راه اندازی مجدد دوربین‌های کنترلی سرعت و نظارت در محورهای سطح استان تصریح کرد: با اقدامات بروزرسانی، بازیابی و اصلاح اطلاعات انجام شده توسط معاونت فناوری اطلاعات ناجا، قابلیت محاسبه میانگین سرعت به دوربین‌ها افزوده شد که میانگین سرعت خودرو را در فاصله بین دو دوربین بر اساس زمان سنجیده و ثبت می‌کند.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی با بیان اینکه در سال 94 شاهد افزایش 11 درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای نسبت به سال 93 بودیم، خاطرنشان کرد: تغییر مسیر سفر، تغییر نوع کاربری خودرو، عدم رعایت قواعد ایمنی و افزایش تردد در مسیرهای منتهی به شهرستان‌های تازه تاسیس شده عمده‌ترین دلایل این افزایش بوده است که در نوروز 95 با طراحی و برنامه ریزی اقدامات متناسب با این موقعیت، با وجود حجم بالای سفر آمار تلفات کاهش یافت.

وی تصریح کرد: باتوجه به اقدامات انجام شده، آمار برخورد با تخلفات در نوروز 95 حدود 20 درصد افزایش داشته که سبب کاهش 30 در صدی آمار تلفات جاده‌ای نوروز 95 در بازه زمانی 25 اسفند 94 تا 15 فروردین 95 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته شده است.

امیدوار درباره برنامه عملیات درون سازمانی پلیس راهور در سال 95 گفت: در سال گذشته 58 درصد تلفات استان در محورهای 4شهرستان مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه رخ داده است لذا برنامه‌هایی برای تعدیل نیروها و امکانات بین پاستگاه‌ها با تخصیص امکانات مناسب به پاسگاه‌های محورهای مذکور انجام شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: رصد محورها و ایمن سازی راه‌های استان از جمله فعالیت‌های غیرسازمانی پلیس راهور استان است  که در جریان آن در طی سال‌های اخیر 136 نقطه احصا شده و بیش از 50 درصد راه‌ها ایمن سازی شده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی 10 محور پر تصادف روستایی در سطح استان و بررسی وضعیت ترافیکی این معابر در ساعات متفاوت شبانه روز گفت: اقدامات لازم مهندسی ترافیکی با همکاری اداره‌کل حمل و نقل و راه و شهرسازی استان برای ایمن ساری محورهای روستایی در دست انجام است.

امیدوار با بیان اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و  نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب از تاثیرگذارترین تخلفات است تصریح کرد: در ناوگان عمومی اتوبوس‌های مسافربری از قریب به 40 روش برای کاستن نشانگر سرعت به ویژه‌ در محورهای جنوبی استفاده می‌شد که در مقطع زمانی دو ماهه پیش از نوروز این روش‌ها شناسایی شده و در حال حاضر میانگین سرعت اتوبوس‌های مسافربری به سرعت قانونی رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا