ورزش

راه‌اندازی پیست‌های مصنوعی اسکی در دست مطالعه قرار دارد

راه‌اندازی پیست‌های مصنوعی اسکی در دست مطالعه قرار دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سیدعبدی افتخاری عصر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه مجمع هیئت اسکی خراسان رضوی اظهار داشت: سال گذشته به دلیل کمبود بارش برف فصل پرداختن به اسکی بسیار کوتاه مدت شد و در تهران و البرز این فصل صرفا حدود دو ماه بود و در برخی دیگر از استان‌ها حتی به کمتر از دو هفته رسیده بود.

رئیس فدراسیون اسکی بیان کرد: در واقع آماده بودن پیست‌ها ارتباط مستقیمی با میزان بارش دارد و براساس میزان بارش سال گذشته ۱۲ تا ۱۵ پیست اسکی در اختیار ورزشکاران قرار گرفته بود.

افتخاری افزود: در حال حاضر در برخی استان‌های کشور مانند تهران و البرز و آذربایجان غربی و شرقی و فارس دارای پیست‌های بین‌المللی هستیم که قابلیت برگزاری و میزبانی از برخی رشته‌های اسکی را دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر راه‌اندازی پیست‌های مصنوعی اسکی نیز مدنظر است که البته نیاز به شرایط خاص آب و هوایی دارد و باید برودت هوا کمتر از ۵ درجه سانتیگراد باشد.براساس برآوردها حدود ۱۵ هزار نفر در کشور به این ورزش به ویژه در روزهای پایانی هفته می‌پردازند.

افتخاری عنوان کرد: همچنین چند مرکز برای ساخت پیست مصنوعی و سالن سرپوشیده اسکی در تهران و مشهد در حال فعالیت هستند که امیدواریم این طرح‌ها به نتیجه برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا