ورزش

رشد ۸۰ درصدی خراسان رضوی در کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶

صبوریان

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت:در المپیک ۲۰۱۶به نسبت المپیک لندن رشد ۲۰درصدی داشتیم و اگر چهار بازیکن دیگر سهمیه کسب کنند رشد ۸۰درصدی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،کوروش صبوریان امشب در مراسم تجلیل از ورزشکاران، مربیان و داوران اعزامی مسابقات المپیک و پارالمپیک ریو 2016برزیل اظهار داشت: ورزشکاران در کسب سهمیه شرایط سختی را باید طی کنند اما برای مردم کسب سهمیه خیلی راحت به نظر می‌رسد در صورتیکه قله‌ آرزوهای ورزش، المپیک است  و کسب سهمیه برای یک ورزشکار به این معنای که 90درصد راه را طی کرده است.

وی افزود: خانواده‌ها نقش مهمی در موفقیت ورزشکاران دارند، بازیکنان در تمام اردوها دور از خانواده هستند و شرایط سختی را باید تحمل کنند و ورزشکاران خراسان رضوی با تمام این سختی‌ها و مشکلات اقتصادی و کمبودها همت کردند و توانستند کسب سهمیه کنند.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد:در المپیک  2012 لندن متاسفانه خراسان رضوی سهمیه ای نداشت اما به همت بازیکنان و مربیان تاکنون 2 بازیکن حضورشان قطعی شده و 4نفر نظیر ظریف دررشته والیبال، آفاق در رشته بسکتبال و ابراهیمی در دومیدانی در نوبت کسب سهمیه هستند.

صبوریان عنوان کرد: در المپیک 2016به نسبت المپیک لندن رشد 20درصدی داشتیم و اگر چهار بازیکن دیگر سهمیه کسب کنند رشد 80درصدی خواهیم داشت ضمن اینکه در پاراالمپیک لندن 6 ورزشکار و 2مربی از استان حضور داشتند و برای ریو دو سهمیه داریم و اگر تیم ملی جودو نابینایان و فوتبال نیز کسب سهمیه کنند تعداد بازیکنانمان با المپیک لندن تفاوتی نخواخد کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان 15رشته آقایان و 10رشته بانوان فعالی است گفت:  از یک سال و نیم گذشته نخبگان را در پارالمپیک شناسایی کردیم و بازیکنان با استعداد و توانایی خود توانستند سهمیه کسب کنند.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با حمایت آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برنامه‌های خوبی را در سال جاری برای گسترش ورزش قهرمانی در نظر گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم قهرمانان بیشتری را در سطح استان خراسان رضوی معرفی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 6 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا