خراسان

سامانه ملی کنترل طلاق در خراسان‌رضوی رونمایی می‌شود

فرزند طلاق

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان، سامانه ملی کنترل طلاق در خراسان‌رضوی رونمایی می‌شود.

حمیدرضا پوریوسف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد‌مقدس اظهار داشت: سال گذشته طرح “خانه امن” را در استان به صورت پایلوت در نظر داشتیم اجرایی کنیم و قرار بود این طرح توسط خیرین صورت گیرد اما متاسفانه به دلیل فوت خیر مورد نظر این طرح اجرایی نشد اما در حال حاضر در یکی از مراکز دولتی استان این طرح در حال اجرا است.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در مرکز دولتی خانه امن افراد به صورت خودمعرف به پایگاه مراجعه می‌کنند، بیان کرد: این افراد به‌صورت اسکان موقت خدمات روانشناسی را دریافت و در صورت بهبود به خانواده و یا مراکز بالاتر معرفی می‌شوند.

پوریوسف ضمن بیان این مطلب که بازه زمانی حضور افراد در این پایگاه‌ها بین چند روز تا چند هفته است از رونمایی طرح ملی کنترل طلاق با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان خبر داد و گفت: این سامانه الکترونیکی فردا در ۱۱ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در استان خراسان رضوی به صورت همزمان رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه طرح ملی کنترل طلاق سال گذشته در استان خراسان‌رضوی اجرا شد و به‌دلیل بازخورد مناسب آن در کاهش نرخ طلاق امسال به صورت کشوری رونمایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان‌رضوی با اشاره به شهرستان‌هایی که این سامانه در آنها اجرایی می‌شود عنوان کرد: تربت جام، طرقبه و شاندیز، جوین، زاوه، رشتخوار، خواف، باخرز، تایباد، بردسکن، سرخس و فریمان شهرهای مدنظر هستند.

پوریوسف با تصریح این موضوع که طبق برنامه ششم توسعه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت باید اورژانس اجتماعی داشته باشند اظهار داشت: به واسطه اجرای طرح‌های مداخله در طلاق از رتبه نخست کشوری طلاق در سال ۹۳ به رتبه هشتم کشور در سال ۹۵ صعود کردیم. در سال ۹۵، ۳٫۴ درصد طلاق استان کاهش پیدا کرد که این آمار در شهر مشهد کاهش هشت درصدی طلاق را بیانگر است.

وی ادامه داد: در پنج ماهه ابتدایی سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۱۳٫۳ درصد طلاق استان به واسطه ارائه خدمات مشاوره‌ای و اجرای طرح ملی طلاق کاهش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =

دکمه بازگشت به بالا