خراسان

طرح‌های جدید وزارت صمت به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود

مشهد| طرح‌های جدید وزارت صمت به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا مس‌فروش ظهر امروز در مراسم تولید ملی و رسانه اظهار داشت: در عرصه تولید مشکلات بسیار است اما تولیدکنندگان تسلیم نشدند و با قوت و اقتدار به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ حل بخشی از مشکلات از حوزه مدیریتی و ظرفیتی استانی خارج است و باید توسط مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود و بخش دیگری نیز خارج از ظرفیت وزارتخانه بوده و باید در جلسات دولت و مجلس به‌صورت ویژه‌تر پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین است و به‌زودی جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود افزود: گروه‌های مختلف صنعتی و معدنی استان در عرصه‌های مختلف توانمند هستند و باید از ظرفیت آنها به نحو حداکثری بهره‌مند شویم و در خراسان رضوی شاهد آن هستیم که بخش خصوصی خوشبختانه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بسیاری از مسئولیت‌ها در صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به این بخش واگذار شده؛ همچنین ستاد تسهیل استان هم که به ریاست استاندار خراسان رضوی فعال است بهترین راهکارهای رفع موانع تولید را در جهت اجرا به تصویب می‌رساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی رسانه را بزرگترین ظرفیت در حوزه تولید و برطرف کردن مشکلات این عرصه دانست و گفت: عمده مشکلات در مباحث بانوی، بیمه‌ای، ارزی و مالیاتی است و به‌ طور مثال در حوزه مالیات معدل پرداختی استان از میانگین کشوری بالاتر است و می‌خواهیم که مالیات‌ها عادلانه باشد.

مس‌فروش تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همواره حامی جشنواره تولید ملی و رسانه بوده و با درخواست مسئولان خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جهت کشوری شدن این رویداد تلاش خواهد کرد و بخش خصوصی می‌خواهیم که با همکاری انجمن‌های تخصصی همگن و اصحاب رسانه‌ در جهت فعالان شدن کمپین و کنسرسیوم‌ تبلیغاتی محصولات تولیدی در استان و معرفی هر چه بهتر کالای ایرانی و نیز استانداردسازی و برندینگ به‌صورت ویژه تلاش کنند.

وی تاکید کرد: از خبرنگاران و رسانه‌ها می‌خواهیم که تعامل بیشتری با مسئولان بخش‌های دولتی و غیردولتی حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی داشته باشند تا اخبار مطلوب‌تری در حوزه تولید و در جهت تقویت این حوزه و رفع مشکلات تولیدکنندگان تولید و منعکس شود.

در این مراسم سیدحسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز اظهار داشت: از تمام کسانی که در خدمت رسانه هستند و تلاشی بی‌پایان در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی دارند تقدیر و تشکر می‌کنم و معتقدم که تمامی مسئولان و مجموعه‌ها باید در کلیه زمان‌ها پاسخگوی رسانه‌ها باشند.

وی افزود: صدای اصحاب رسانه صدای ملت است و خبرنگاران پیگیر مطالبات برحق مردم از مسئولان هستند و از رسانه‌ها می‌خواهیم که به تولید خبر در عرصه صنعت را بیش از پیش بپردازند و با قلم خود نقش و اثرپذیری این عرصه در جامعه را به‌ خوبی بیان کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه بابت فسادهای اقتصادی نگران هستیم، خاطرنشان کرد: از خبرنگاران می‌خواهیم که در برابر اختلاس، دزدی و نابسامانی‌های اقتصادی سکوت نکنند و با پرداختن به این دردها، در مسیر درمان آن‌ها گام بردارند و با قلم، ترمزی محکم بر ادامه ظلم‌های اقتصادی بکشند.

وی تاکید کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی جشنواره تولید ملی و رسانه را تاکنون در ۵ نوبت در سطح استانی برگزار کرده و می‌خواهیم که ششمین دوره این رویداد را با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سطح ملی برگزار کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا