ورزش

فتاحی: مشهد میزبان اولین مسابقات بین المللی دوومیدانی در سال ۱۴۰۰

مدیر کل ورزش وجوانان خراسان رضوی گفت: مسابقات بین المللی دو و میدانی جام امام رضا نخستین رویداد بین المللی کشور در سال ۱۴۰۰ است.

فرزاد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: چهارمین جلسه ستاد برگزاری رقابت‌های بین المللی دوومیدانی جام امام رضا(ع) گرامیداشت دونده پیشکسوت و قهرمان خراسان رضوی، آقای باغبان‌باشی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه در این جلسه مسؤولان کمیته‌ها گزارشی از کارهای خود ارائه دادند، ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری مسابقات انجام و مقرر شد که رقابت بانوان از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه تا بعد از ظهر جمعه در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود.

وی افزود: این مسابقات به طور کامل توسط بانوان برگزار خواهد شد و برنامه ریزی آن توسط بانوان نیز صورت خواهد گرفت که کار بسیار جدیدی در کشور است.

فتاحی عنوان کرد: تمامی شرکت کنندگان، بعد از ظهر جمعه از محل برگزاری مسابقات خارج خواهند شد و به شهرهای خود باز می‌گردند و مسابقات بین المللی آقایان از روز شنبه آغاز خواهد شد. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تعداد ورزشکاران را ۱۰۵ نفر از ۱۱ کشور اعلام و تشریح کرد: این مسابقات دارای سطح جهانی بوده و مجوز امتیاز ورودی المپیک را کنفدراسیون دو و میدانی آسیا گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم میزبان خوب و شایسته‌ای باشیم و همچنین چند تن از ورزشکاران ما از جمله آقای شاهین مهردلان بتوانند سهمیه ورودی المپیک را بگیرند.

فتاحی با بیان اینکه تلاش شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، فدراسیون دو و میدانی و استانداری خراسان رضوی بر این است که این مسابقات به شکل عالی برگزار شود، عنوان کرد: هماهنگی با صدا و سیما برای پخش مستقیم مسابقات به عمل می‌آید و به هیچ عنوان تماشاگر نخواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: از همه شرکت‌کنندگان در هتل تست پی سی آر گرفته می‌شود و تمامی ورزشکاران خارجی با تأییدیه واکسن کرونا به کشور وارد می‌شوند و دوباره از آن‌ها تست می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ورزشکارانی که از استان‌های دیگر به مشهد می‌آیند باید تاییدیه استان خودشان را برای ما بیاورند، افزود: تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و مسابقات در فضای باز برگزار می‌شود.

فتاحی خاطرنشان کرد: سعی کردیم سلامت و امنیت مسابقات را به بهترین شکل انجام دهیم، این اولین رویداد بین المللی در کشور در سال ۱۴۰۰ است، امیدوارم استان خراسان رضوی و شهر مشهد سربلند بیرون بیاید و میزبانی خوبی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا