فرهنگ و هنر

«فرج‌الله سلحشور» کارگردان سریال‌های پرمخاطب دعوت حق را لبیک گفت

خبرگزاری فارس: «فرج‌الله سلحشور» کارگردان متعهد سریال‌های پرمخاطب دعوت حق را لبیک گفت

«فرج‌الله سلحشور» کارگردان متعهد و انقلابی کشورمان که آثار ماندگار او مانند «یوسف پیامبر» و «مردان آنجلس» مخاطبان میلیاردی در سطح جهان پیدا کردند، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «فرج الله سلحشور» کارگردان متعهد و انقلابی کشورمان که مدتی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان ریه در بیمارستان بستری بود، صبح شنبه دار فانی را وداع گفته و به لقاالله پیوست.

فرج الله سلحشور که متولد سال 1331 در شهر قزوین بود، کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی-مذهبی چون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر(ع) را در کارنامه دارد. این آثار بویژه سریال یوسف پیامبر، در سراسر دنیا مخاطبان فراوان و میلیاردی پیدا کردند به گونه ای که در بسیاری از کشورهای منطقه و اسلامی، نام این سریال ها پرآوازه است.

او که از 27 دی ماه امسال بر اثر وخامت حالش در بیمارستان بقیة الله (عج) بستری بود، قصد داشت مجموعه موسی پیامبر را کارگردانی کند.

خرداد ماه امسال، خبرگزاری فارس به پاس مجاهدت های این کارگردان برجسته و متعهد، مراسم بزرگداشتی با عنوان «علمدار» برای وی برگزار کرد که در آن جمع زیادی از فعالان و شخصیت های فرهنگی و هنری کشور حضور یافته و به جایگاه والای سلحشور در هنر انقلاب، ارج نهادند.

خبرگزاری فارس درگذشت این کارگردان متعهد و انقلابی را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب، دوستداران و مخاطبان آثار و خانواده گرانقدر او تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی طلب می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا