مشهد

فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد یکی از بدهکاران عمده شهرداری مشهد است

indexشهردار منطقه ۷ شهرداری مشهد مقدس گفت: فرودگاه شهر مشهد یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فاخر شهری است اما با این حال باید بگوییم که این فرودگاه یکی از عمده بدهکاران شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا عصمت پرست عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات شهید احمدی روشن اظهار داشت: سال گذشته بودجه منطقه هفت شهرداری مشهد، ۱۴۷ میلیارد تومان بود که از این میزان حدود ۶۰ میلیارد تومان آن تا پایان آبان ماه محقق شده بود؛ در سال جاری نیز بودجه منطقه ۱۸۷ میلیارد تومان است و تاکنون توانسته‌ایم ۶۷ میلیارد تومان آن را تحقق ببخشیم.

شهردار منطقه هفت شهرداری مشهد از بازپس گیری اراضی تصرف شده از زمین خواران در ارتفاعات حریم منطقه خبر داد و گفت: از روز ۸ فروردین ماه با همکاری کمیته صیانت از حقوق بیت المال توانستیم زمین‌های بسیاری را در ارتفاعات خلج از دست زمین خواران خارج کنیم و در آن فضا به درختکاری بپردازیم.

وی از درختکاری ۲۵ هکتار از زمین‌های بازپس‌گیری شده از زمین خواران خبر داد و یادآور شد: در ابتدای سال قول دادیم تا پایان سال ۸۰۰ هکتار از اراضی منطقه را درختکاری کنیم اما تاکنون تنها ۳۰۰ هکتار از اراضی برای این امر در اختیار ما قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با نصب تابلوی ثانیه شمار نابودی اسرائیل در این منطقه خاطرنشان کرد: تابلوی مذکور متعلق به شهرداری منطقه هفت بوده و با اختیارات مدیران منطقه در آن مکان نصب شده بود.

عصمت پرست افزود: از ابتدا شهرداری و معاونت فرهنگی اطلاعی از این موضوع نداشتند و از ابتدای بنا بود تا این طرح در روز ۵ آذر ماه به بهره برداری برسد اما اخبار آن زودتر از موعد منتشر و حاشیه‌هایی را برای سایر مدیرانی که ارتباطی با چگونگی نصب این تابلو نداشتند به وجود آورد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با فرودگاه مشهد پرداخت و بیان داشت: فرودگاه شهر مشهد یکی از مهمترین پروژه‌های فاخر شهری است اما با این حال باید بگوییم که این فرودگاه یکی از عمده بدهکاران شهرداری است.

شهردار منطقه هفت شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه در منطقه با هیچ سازمان و ارگانی برای دریافت حق و حقوق شهر تعارف نداریم گفت: در ماه‌های اخیر برای آنها اخطاریه‌هایی فرستاده و جلساتی را برگزار کردیم در نهایت بنا شد تا پس از جمع بندی‌های نهایی با حضور مدیران فرودگاه  کشور و شهردار مشهد نسبت به چگونگی تسویه این بدهی تعیین تکلیف کنیم.

وی از بدهی ۸۸ میلیارد تومانی فرودگاه مشهد به شهرداری خبر داد و گفت: از زمان تاسیس این فرودگاه تا پایان سال ۹۰ شهرداری مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از این فرودگاه طلب داشت؛ از ابتدای سال ۹۱ تاکنون نیز محاسبه دقیق صورت نگرفته اما پیش بینی ما خبر از بدهی ۶۰ میلیارد تومانی فرودگاه از ابتدای سال ۹۱ تاکنون می‌دهد.

ورود به حوزه پیشگیری با استفاده از طرح‌های علمی و پژوهشی

رئیس اداره تربیت بدنی شهرداری مشهد مقدس گفت: با استفاده از علم و پژوهش به حوزه پیشگیری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های کارکنان شهرداری حرکت کرده‌ایم.

مسعود پوریان در بازدید از نمایشگاه پژوهش اظهار داشت: اعتقاد قبلی به انجام کار تحقیقی و پژوهش‌های علمی دارم و این موضوع را در حوزه ورزش کارکنان شهرداری دنبال کرده‌ام.

وی افزود: خوشبختانه هر ساله شرایط در این حوزه بهتر این پیش می‌شود. در این نمایشگاه توجه زیادی به جوان‌ها قائل شده‌اند که این یکی از نقاط قوت آن است. تربیت بدنی شهرداری مشهد نیزاز سال ۹۲ با انجام یک کار پژوهشی، کلینیک سلامتی کارکنان را راه اندازی نمود که این کار برای نخستین بار در بین کلانشهرهای کشور اجرائی شده است.

وی عنوان کرد: ما فعالیتمان را از درمان کارکنان فراتر گذاشته و وارد حوزه پیشگیری شده‌ایم که این مهم با استفاده از علم و پژوهش انجام شده است.

لزوم انجام پژوهش برای تعریف و اجرای پروژه‌های شهری

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بر لزوم انجام پژوهش قبل از تعریف و اجرای پروژه‌های شهری تاکید کرد.

محمد آصفی یزدی در بازدید از نمایشگاه پژوهش اظهار داشت: دو نگاه به پژوهش وجود دارد یکی اینکه پژوهش را باور داریم و دیگر اینکه پژوهش برای ما فقط در حد شعار است. باید شناخت کاملی از شبکه مسائل موجود در شهر مشهد داشته باشیم و ارتباط این مسائل را نیز با هم بدانیم که این مهم نیازمند تفکر، اندیشه و مدیریت راهبردی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه از ضعف مدیریت راهبردی رنج مفرط می‌بریم، ادامه داد: موضوع پیوست فرهنگی و اجتماعی و پژوهش‌های این حوزه یکی از مواردی است که باید در مصوبات شورای اسلامی شهر وجود داشته باشد اما این مهم در حوزه اجرا هنوز مغفول مانده است. البته ما در شورای چهارم گام بزرگی در این زمینه برداشته‌ایم.

آصفی یزدی خاطرنشان ساخت: باید با نگاه آینده پژوهی به موضوع پژوهش در مدیریت شهری بپردازیم زیرا تا نقطه مطلوب در این حوزه فاصله داریم.

وی با بیان این مطلب که طرح بهساز دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی کاملی نیست، عنوان کرد: به امایش سرزمین در این طرح باید توجه شود تا به حوزه اشتغال و سبک زندگی مردم اسیب زده نشود.

آصفی یزدی گفت: گاها برخی از طرح‌ها را بدون مطالعات جدی در شهر اجرائی می‌کنیم در صورتی که باید تعریف و اجرای پروژه‌های شهری حداقل با نگاه ۲۰ ساله صورت گیرد.

ناظر شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه حوزه پیشنهادات، دریافت ایده‌ها، پذیرش مطالعات و پژوهش باید از نقطه صفر تا صد تعریف شود، تصریح کرد: ما افراط و تفریط می‌کنیم. برخی اوقات صرفا سنتی عمل کرده و برخی وقت‌ها نیز کاملا به اجرای مدل‌های غیر بومی می‌پردازیم که باید این روند اصلاح شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + هجده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا