خراسان

مجمع عمومی پدیده به جلسه بعد موکول شد

پس از برگزاری دادگاه پدیده و تعیین تکلیف سهام و مشکلات قضایی آن حالا نوبت تشکیل مجمع عمومی است که به حدنصاب نرسیدن آن باعث شد برگزاری این مجمع به زمان دیگری موکول شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پس از گذشت سال‌ها بالاخره همان‌طور که سرپرست گروه شرکت‌های پدیده در ۲۷ آذرماه سال جاری اعلام کرد «مجمع عمومی عادی شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز(سهامی عام) بطور فوق‌العاده دهم دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.» قرار بود جلسه مجمع شرکت پدیده شاندیز برگزار شود اما به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد سهام‌داران، این جلسه برگزار نشد.

علی کریمی‌قدوسی در حاشیه مجمعی که برگزار نشد اظهار کرد: با توجه به اینکه کمتر از ۵۰٫۵ درصد سهام‌داران یعنی تنها ۲۸ درصد اعضا در مجمع حاضر بودند و به جهت به رسمیت نرسیدن تعداد اعضای حاضر و نیز به جهت احترام به حق و حقوق کلیه سهام‌داران جلسه مجمع به زمان دیگری موکول شد، اما در نوبت بعد رسیدن به این حد نصاب الزامی نیست و با هر تعدادی که حاضر شدند برگزار و در جلسه آینده با تعداد حاضران تصویب ترازنامه‌ها، مصوبه‌ها و تعیین تکلیف هیأت مدیره را داریم.

پس از تشکیل نشدن مجمع عمومی با توجه به اینکه مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» از ما خواسته بودند «سهام پدیده تعیین تکلیف شود» به سراغ چند تن از سهام‌داران شرکت پدیده رفتیم تا نظرات و مطالباتشان را در خصوص عدم تشکیل مجمع عمومی بشنویم.

باید حدود ۲۶۰ میلیون سهم شرکت می‌کردند تا مجمع تشکیل می‌شد

عضو فعال سهام‌داران شرکت پدیده در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قانون مجمع این‌گونه است که ۵۰ درصد وزن سهام کلی بایستی در جلسه اول شرکت کنند تا مجمع تشکیل شود.

رضا سوری بابیان اینکه شرکت پدیده دارای ۵۲۱ میلیون سهم است، ابراز کرد: از این میزان باید حدود ۲۶۰ میلیون سهم شرکت می‌کرد تا مجمع تشکیل می‌شد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز حدود ۴۰ میلیون سهم شرکت کردند؛ برخی می‌گویند چنان‌چه بانک‌های «صادرات» و «ملل» شرکت می‌کردند مجمع تشکیل می‌شد، اما واقعیت این است که این دو بانک دارای ۱۱۲ میلیون سهم هستند و در صورت شرکت آنان در مجمع هم روی هم رفته حدود ۱۶۰ میلیون سهم می‌شد که بازهم برای تشکیل مجمع حدود ۱۰۰ میلیون سهم کم بود.

پیش‌بینی می‌شد که مجمع تشکیل نشود

این سهام‌دار تهرانی ضمن اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شد جلسه مجمع تشکیل نشود، ابراز کرد: تعداد سهام‌داران پدیده حدود ۱۲۰ هزار نفر است که در نقاط مختلفی از کشور پراکنده هستند و درواقع امکان حضور این افراد وجود ندارد.

سوری تصریح کرد: در جلسه امروز حدود ۲ هزار نفر شرکت کردند که البته سهام‌داران مشهدی هم کوتاهی کرده و تعداد کمی از آنان حضور داشتند و در نهایت قرار شد ۱۴ روز دیگر جلسه مجمع تشکیل شود؛ جلسه دوم این ویژگی را دارد که  هر تعداد سهم که شرکت کنند، مجمع تشکیل می‌شود.

اطلاع‌رسانی باید در روزنامه‌های بیشتری انجام می‌شد

وی اطلاع‌رسانی در رسانه‌های شناخته‌شده‌تر را موثرتر دانست و گفت: در دو روزنامه این اطلاع‌رسانی انجام‌شده بود که البته کم بود، باید در دیگر روزنامه‌های کشوری هم اطلاع‌رسانی انجام می‌شد.

سهام‌دار فعال شرکت پدیده برگزاری مجمع را نقطه قوتی در روند فعلی شرکت پدیده ذکر و خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ به بعد تاکنون مجمع برگزار نشد و چنان‌چه این مجمع برگزار شود بسیاری از اتفاقات روی روال خود قرار می‌گیرد.

سوری ادامه داد: قطعاً خودِ شرکت هم نمی‌خواست که مجمع به دور دوم کشیده شود، چراکه جمع‌کردن مجدد این تعداد سهامدار اقدام ساده‌ای نیست و متحمل هزینه و وقت است.

اعضای هیأت‌ مدیره باید سواد بورس داشته باشند

وی اضافه کرد: احتمالاً دو تا سه نفر از اعضای هیأت‌مدیره شرکت از بانک‌ها باشند، تعدادی هم از سهام‌داران قدیمی و مابقی اعضا هم باید افرادی باشند که سواد بورس داشته باشند تا نتیجه‌ای داشته باشد.

دغدغه امروز ما شناور بودن سهام است

سهام‌دار دیگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در خبرها خواندم که گفته بودند مدیران بانک‌ها اجازه شرکت در مجمع عمومی را نداشتند و قرار شده این اجازه اخذ شود، البته چنانچه هر دو بانک هم حضور داشتند بازهم به حدنصاب نمی‌رسید.

پوریا ابراهیمی ابراز کرد: سهام شرکت پدیده به دو بخش سهامی عام (سهام توسعه و گردشگری) و سهامی خاص(سهام ابنیه) تقسیم می‌شود که سهام توسعه با نرخ هر سهم  ۹ هزار و ۲۲۲ تومان بانام گتوشا فعالیت دارد که مجمع امروز هم که برگزار نشد از آنِ نماد توسعه است.

وی ادامه داد: با توجه به سهامی عام بودن سهام شرکت توسعه بستر برای ورود این سهام به بازار پایه نارنجی فرابورس در حال فراهم شدن است، اما مهم‌ترین پیش‌شرط آن برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره توسط سهام‌داران عام است.

این سهام‌دار شرکت پدیده بابیان اینکه دغدغه امروز ما شناور بودن سهام است، تصریح کرد: این امر بسیار خطرناک است، چراکه چنانچه سهام مردم نقد شوندگی نداشته باشد ممکن است صف فروش ایجاد و در مقابل، صف خریدی وجود نداشته باشد این‌گونه است که در صورت عدم‌حمایت بانک‌ها و مسؤولان، قیمت سهام ریزش کرده و سهام‌داران متضرر می‌شوند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه حمایت مسؤولان در این امر را خواستار هستیم، ابراز کرد: درخواست ما از هیأت مدیره این است که سرمایه‌گذار پای‌کار بیاورند تا سهام منفی نشود.

بعد از تلاش‌های بسیار برای سامان دادن به وضعیت خانواده سهام‌داران پدیده امروز چشم انتظاری سهام‌داران این شرکت و نقطه امید آن‌ها برگزاری مجمع عمومی است تا با تعیین تکلیف شدن هیأت مدیره شرکت این سرمایه عظیم و پتانسیل اقتصادی بتواند بخشی از ضررهای این سال‌ها را جبران کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا