خراسان

بسته حمایت از صادرات دولت کارشناسی نشده/بسته تشویقی باید مستقیما صادرکننده را در نظر بگیرد

روشنک

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: بسته حمایت از صادرات دولت کارشناسی لازم نشده و مشوق واقعی در آن گنجانده نشده است.

محمد حسین روشنک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به بسته تشویق صادراتی که اخیرا دولت برای تقویت این بخش در نظر گرفته است، اظهار داشت: در این بسته تنها به زیرساخت‌هایی اشاره شده که برای بهبود وضعیت صادرات در هر استان و یا در سطح ملی مورد نیاز است.

وی افزود: این در حالی است که مشوق صادراتی باید به گونه‌ای باشد که به نوعی آرامش را برای صادرکننده فراهم کرده و آثار آن هم مستقیما با خود فرد در ارتباط باشد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال دولت باید بتواند جوایز صادراتی در نظر گرفته و مطالبات صادرکنندگان را به آنها پرداخت کند تا فرد بتواند بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهد.

روشنک خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان مابه‌التفاوت نرخ ارز را به صادرکننده برای بهبود وضعیت مالی و افزایش توانش پرداخت کرد تا برخی از هزینه‌هایی که به علت مشکلات نرخ ارز برای صادرکنندگان به وجود آمده است از بین برود.

وی بیان کرد: علاوه بر این یکی از راه‌های دیگر تشویق صادرکنندگان بیمه کالاهایی است که آنها به علت وضعیت فعلی مجبور هستند بدون اسناد و مدارک به کشورهای دیگر ارسال کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ده‌ها فرمول برای توسعه صادرات وجود دارد، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از این فرمول‌ها در بسته تشویقی صادرات دولت گنجانده نشده است.

روشنک افزود: به نظر می‌رسد وزیر صنعت در این حوزه آنگونه که شایسته است اهتمام نداشته و بسته تدوین شده اصلا مطابق امیال بخش خصوصی نیست و این موضوع در حالی که تمام عزم استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان بر حمایت از تولید و صادرات بوده موضوعی ناراحت کننده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا