خراسان

سالانه ۴۰ هزار نزاع منجر به شکایت در خراسان‌رضوی رخ می‌دهد‌

آریا حجازی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: سالانه حدود ۴۰ هزار نزاع منجر به شکایت در خراسان‌رضوی رخ می‌دهد.

آریا حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه بازدید از دفتر نمایندگی این خبرگزاری در خراسان‌رضوی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال در خراسان رضوی ۱۱۱ مورد کودک‌آزاری به پزشکی قانونی خراسان‌رضوی گزارش شده است.

وی ادامه داد: البته باید گفت که در مقوله کودک‌آزاری بخش زیادی از آن پنهان مانده چراکه اکثر این تعداد توسط همسایه‌ها و یا بهزیستی گزارش شده‌اند و باید برای بهبود وضعیت اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌رضوی با اشاره به بالابودن تعداد مراجعات به پزشکی قانونی در اثر نزاع خاطرنشان کرد: سالانه در حدود ۴۰ هزار مراجعه به پزشکی قانونی خراسان‌رضوی در اثر نزاع رخ می‌دهد که برای کاهش آن نیاز جدی به فرهنگ‌سازی احساس می‌شود.

حجازی بیان کرد: همچنین ۲۴ هزار آمار جرح در تصادفات به‌صورت سالانه گزارش می‌شود که بخشی از این تعداد به‌صورت ساختگی  بوده و در برخی از موارد توان تشخیص آن نیز وجود ندارد.

وی در ارتباط با مشکلاتی که اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان‌رضوی با آن‌ها درگیر است، تصریح کرد: توان مالی پائین و محدودیت اعتبارات، کمبود نیروی انسانی و بالابودن حجم مراجعات سبب می‌شود که خطا در اقدامات پزشکی قانونی بالا برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا