مشهد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حق انتخاب‌شدن و انتخاب‌کردن را باید تقویت کنیم

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حق انتخاب‌شدن و انتخاب‌کردن را باید تقویت کنیم و تأثیرگذاری رأی مردم را مدنظر قرار دهیم. مردم اگر باور کنند و سراسیمه شرکت کنند، می‌توانند روی سرنوشت کشور تأثیر بگذارند.

 شهرآرانیوز، حمیدرضا موحدی‌زاده در صدوسی‌امین جلسه علنی اظهار کرد: در آخرین روز‌های ماه مبارک رمضان و عید فطر قرار داریم و به‌لطف حق امیدواریم این ماه رحمت ماه خویشتن‌داری در برابر معاصی برای همه مسلمانان بوده باشد.

 

به‌گفته وی، کشور ما روز‌های سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند و در آستانه یکی از انتخابات‌های سرنوشت‌ساز هستیم. اگر مردم اجازه پیدا کنند می‌توانند سکان کشور را در دست فردی مدیر و مدبر قرار دهند.
وی با بیان اینکه سازوکار این کار مشخص است و در قانون اساسی مؤلفه‌هایی تعریف شده است، گفت: ما ظرفیت‌ها و مؤلفه‌هایی در قانون داریم که هنوز اجرا نشده است. آنچه که مورد تأکید مقام رهبری هم بوده، اجرای انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری است که این موضوع نیازمند لوازمی است که باید فراهم شود.
وی ادامه داد: مشارکت زیاد زمینه رقابت می‌خواهد. باید اجازه داده شود افراد توانا و دانا در صحنه حاضر شوند و زمینه حضور افرادی که در خود شایستگی می‌بینند نباید محدود شود.
وی با تأکید بر اینکه طبق اصل نهم قانون هیچ مقامی حق ندارد با وضع قوانین و مقررات حقوق و آزادی عمومی را محدود کند و وظایف باید طبق قانون اساسی تعیین شود، افزود: حق انتخاب‌شدن و انتخاب‌کردن را باید تقویت کنیم و تأثیرگذاری رأی مردم را مدنظر قرار دهیم. مردم اگر این را باور کنند و سراسیمه شرکت کنند، می‌توانند روی سرنوشت کشور تأثیر بگذارند.
وی در بخشی از صحبت‌های خود به حوزه تأیید صلاحیت‌های اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: ما از عملکرد خود دفاع می‌کنیم. نهاد‌های مربوط باید اجازه بدهند افرادی که تخصص دارند، وارد شوند، البته این به معنی منع ورود چهره‌های جدید نیست. مردم باید انتخاب کنند. جنب‌وجوشی که در شهر دیده می‌شود پیامد تلاش مدیریت شهری است و همه در این کارکردن برای شهر هم‌نظر بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: امروز گزارش ۵۵ پروژه زیر بیانی ارائه شد که حدود ۲۸ پروژه در ۴ گوشه این شهر درحال انجام است و تا آخرین روز به فعالیت خود ادامه خواهیم داد. پیمان بسته‌ایم که تا هستیم، کوشا باشیم که این را در عملکرد شورای پنجم می‌توان ملاحظه کرد.
وی افزود: آنچه که جوهره سرمایه اجتماعی را تشکیل می‌دهد، اعتماد است که هسته زایش در جامعه است. محصول سرمایه و اعتماد اجتماعی اتحاد و انسجام ایجاد می‌کند. باور دارم به اینکه ما آخرین نسلی هستیم که به شعار اصلاح نظام می‌پردازیم و باور داریم از درون باید بر مشکلات غلبه کرد.

تأکید بر توسعه متوازن پروژه‌های شهری

شهناز رمارم، عضو شورای شهر مشهد، نیز در نطق پیش از دستور با اشاره به فاجعه افغانستان گفت: تسلیت عرض می‌کنم. به پرواز در آمدن این کبوتران بی‌بال‌وپر دل آدم را به درد می‌آورد. اگر این اتفاق در یک کشور اروپایی می‌افتاد، بازهم این‌گونه برخورد می‌شد!
وی با اظهار تأسف از این موضوع اظهار کرد: زنان و کودکان قربانیان جنگ‌ها و این‌گونه حوادث هستند.
این عضو شورا در ادامه به فعالیت‌های شورای پنجم در اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: در برنامه عملیاتی، ما گسترش عدالت اجتماعی و تعادل قضایی را در دستورکار داریم و به‌دنبال تحقق این قول به مردم بودیم. با گسترش آپارتمان‌نشینی، جدایی‌نشینی افزایش یافت و کرونا این موضوع را عمیق‌تر کرد. ما برای تحقق شعاری که دادیم، باید فضاهای اجتماعی ایجاد می‌کردیم که کافه‌پیاده‌روها یکی از این فضاها بود.
به‌گفته وی، همچنین توسعه متوازن پروژه‌ها نیز از دیگر نکات مدنظر بود و پل ابوطالب در مقابل پل شهید ناصری قرار گرفت و عدالت اجتماعی مورد توجه بود. همچنین کشت‌پارک چهل‌بازه در کنار کشت‌پارک شهید رجایی قرار گرفت. باغ خاطره و باغ زندگی نیز وعده‌گاه هفته‌ای شد برای کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند.
رمارم ادامه داد: از طرفی شاید وظیفه شهرداری ورود به مسائل اجتماعی نبود، ولی به‌دلیل گسترش عدالت اجتماعی آن‌ها را محقق کردیم. حمایت از کادر درمان در زمان شورا، ایجاد ایستگاه‌های کارگری در شهر در همین شرایط کرونا و توزیع بسته‌های حمایتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بود.
به‌گفته وی، سامان‌دهی کشف‌رود و سامان‌دهی معتادان متجاهر نیز در راستای مسئولیت اجتماعی بود که برخی از آن‌ها در محدوده شهر هم نبود.
وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های فراوانی داریم و از نظر من ورود شهرداری به مسئولیت اجتماعی یکی از ویژگی‌های برجسته شورای پنجم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا