سلامت

نتایج برگزاری سمینار بین المللی روز جهانی بهداشت جنسی در نیویورک

 
 
انتشار یافته های علمی جدید در روز جهانی بهداشت جنسی
 

 به نقل از تلگراف،سمینار بین المللی روز جهانی بهداشت جنسی در روز گذشته در نیویورک آمریکا برگزار شد. در این سمینار که جمعی از دانشمندان و متخصصان بهداشت جنسی در آن شرکت داشتند، فواید جدید و باور نکردنی ازمطرح شد که در ادامه به آنها می پردازیم:

1)      بهترین مسکن طبیعی درد بدن

بسیاری از ما نمی دانیم که مقاربت جنسی یکی از بهترین راه های درمان درد های بدن به خصوص سر درد های گاه و بیگاه باشد. تحقیقات دانشمندان در این زمینه نشان داده است که بسیاری از درد های بدن شما پس از مقاربت جنسی به نصف کاهش پیدا می کنند و علت آن ترشح Edorphin در بدن است که مانند یک مسکن طبیعی و ساخته شده توسط خود بدن عمل کرده و درد شما را تسکین می بخشد.

2)      بهترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری

یکی دیگر از دستاورد های اخیر علم پزشکی که در این سمینار مطرح شد، تاثیر باور نکردنی آمیزش جنسی بر عدم ابتلا به بیماری بود. طبق مطالعات انجام شده، افرادی که دو بار در هفته آمیزش جنسی داشته باشند به ندرت به بیماری دچار می شوند و علت آن نیز ساخته شدن ایموگلوبین بیشتر در بدن است که موجب مقاوم تر شدن بدن نسبت به بسیاری از باکتری ها و ویروس ها وارد شده به بدن است. البته داشتن آمیزش جنسی بیش از حد نیز میزان این ماده در بدن را به شدت کاهش می دهد. 

3)      بهترین راه کاهش استرس

پژوهش ها نشان داده است که پس از آمیزش جنسی، مقاومت مغز در مقابل استرس های محیطی به شدت بالا رفته و آرامش عصبی فوق العاده ای در ذهن شما ایجاد می شود که شاید با هیچ دارو یا نوشیدنی آرام بخش دیگری نتوان آن را بدست آورد. همچنین این پژوهش ها ثابت کرده اند، آن دسته از زوج هایی که روزانه به مدت 10 دقیقه دست یکدیگر را می گیرند و حداقل برای 20 ثانیه یکدیگر را در آغوش می گیرند از ابتلا به بیماری هایی چون تپش قلب، فشار خون و بسیاری دیگر از بیماری های قلبی تا حد زیادی مصون می مانند.

4)      بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی

پژوهش های انجام شده در موسسه نیو انگلند ماساچوست که در سال 2010 انجام شد، ثابت کردند که آن دسته از مردان مه در هفته حداقل دو بار رابطه جنسی با همسران خود دارند، از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی تا حد زیادی در امان هستند. این تحقیقات که بر روی بیش از 1000 مرد انجام شدند خبر از تاثیرات فوق العاده مثبت بر سلامت روحی و جسمی افراد می دهند.

5)      بهترین راه برای بهبود عملکرد مغز

پژوهش های انجام شده در سال 2010 که در مجله  PLoS ONE  منتشر شد، نشان می دهند آن دسته از موش های آزمایشگاهی که در کنار زوج خود نگهداری می شوند دارای مغزی کامل تر، بزرگتر و با عملکرد بهتر هستند و علت آن هم تولید بهتر و بیشتر سلول های مغزی در آنها نسبت به موش هایی ایست که به تنهایی نگهداری می شوند.

6)      بهترین راه جوان ماندن

بر اساس تحقیقات دکتر دیوید ویکز، پژوهشگر و متخصص روانشناسی سن در مرکز تحقیقات یمارستان ادینبرگ، افرادی که دارای آمیزش جنسی منظم هستند حد اقل هفت سال نسبت به سایرین جوان تر به نظر می رسند. ویکز همچنین در این پژوهش ها که در سال 2013 منتشر شد اعلام کرد افزایش معاشقه و تماس جسمانی زوجین می تواند باعث افزایش ترشح آن دسته از هورمون های مفید برای شدابی و طراوت بیشتر پوست می شوند.

7)  بهترین راه افزایش طول عمر

از دیگر تحقیقات اعلام شده در این سمینار که توجه حضار را به خود جلب کرد، می توان به پروژه دکتر دیوی اسمیت از دانشگاه بریستول اشاره کرد که در روستای ولش انجام داده است. بر اساس یافته های او و همکارانش، افرادی که دو بار در هفته و یا بیشتر آمیزش جنسی دارند، حد اقل هشت سال بیش از سایرین که این کار را انجام نمی دهند عمر می کنند و از ابتلا به امراض قلبی، عروقی و مغزی تا حد زیادی در امان می مانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دوازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا