ایران

همایش شهرهای هوشمند و اطلاعات مکانی سه بعدی در گرگان برگزار شد

تالاب گلفشان «قارنیارق» - گرگان

همایش یک روزه شهرهای هوشمند واطلاعات سه بعدی با همکاری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان در محل سالن شهید مطهری دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عباس رجبی‌فرد مشاور عالی رئیس شرکت ملی پست ایران در طرح ملی نشانی استاندارد مکان محور(GNAF) در این همایش اظهار کرد: در کشور ما قدم‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها برداشته شده و به ویژه در بخش فناوری دولت سرمایه گذاری‌های مناسبی را انجام داده است.
وی افزود: با ایجاد شهرهای هوشمند استفاده بهینه از منابع اتفاق می‌افتد و پایداری در منابع صورت می‌گیرد.
مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی پست در طرح ملی نشانی استاندارد، تصریح کرد: شهرهای هوشمند خدمات متنوعی را به شهروندان می دهد مشاغل جدید ایجاد می کند و استفاده از نیروی انسانی را کاهش می‌دهد و مدیریت بحران و آماده سازی را بهبود می‌دهد.
رجبی ‌فرد ادامه داد: هر واحد سرمایه‌گذاری در این بخش ۴ برابر بازگردانده می‌شود که این میزان در برخی کشورها به ۱۸ برابر هم می ‌رسد.
وی اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و اینکه پروژه جی‌نف یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی معرفی‌شده است.
مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی پست در طرح ملی نشانی استاندارد، گفت: در این برنامه تمامی استعلامات میان دستگاهی در خصوص هر آدرس بر اساس استعلام کدپستی ده‌رقمی است و همه دستگاه‌ها ملاک و معیار آدرس را بر اساس کدپستی می‌دانند و به‌صورت لینک با سامانه کدپستی از این خدمات استفاده می‌کند.

۱۷۰۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا