فرهنگ و هنر

هنرمند خراسانی:هدف من در آلبوم «خط‌پا» آمیختن اصالت و نو‌آوری بود

یک آهنگساز گفت: در آلبوم «خط پا» سعی کردم که اصالت و نوآوری را با یکدیگر ترکیب کنم، البته حضور ترانه‌سراها و تنظیم کننده‌های ماهر را در این آلبوم بسیار مهم می‌دانم؛ آلبوم «خط پا» در سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر جزء پنج نامزد نهایی جایزه باربد نیز شد.
رضا آریایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، درباره آلبوم «خط‌پا» و انتشار مجدد آن عنوان کرد: آلبوم «خط پا» اولین آلبوم من در ژانر پاپ کلاسیک بود که اکثر آهنگسازی‌های آلبوم بر عهده خودم بود، درابتدا قصد انتشار آلبوم نداشتم و بیشتر در قسمت آکادمی و علمی موسیقی مشغول فعالیت بودم اما توسط یکی از اقوام نزدیک این انگیزه و پشتوانه در من ایجاد شد و جمع‌آوری آهنگ‌های آلبوم با مدیریت برنامه‌ مهدی کاظمی شروع شد.
این آهنگساز نیشابوری ادامه داد: تمام اشعاری که در آلبوم «خط پا» استفاده شده توسط شاعران بنام کشورمان سروده شده‌اند و برای سرایش ترانه‌ها، درکنار شاعران بوده‌ام تا اگر جایی نیاز به هجای بلند و یا کوتاه بود شعر را تغییر دهیم و برای این‌که فضای اشعار با موسیقی همراه و همگون باشد جلسات زیادی با ترانه‌سراهای آلبوم داشتم.
آریایی با بیان این که در آلبوم خط پا سعی کرده تا اصالت و نوآوری را با یکدیگر ترکیب کند، حضور ترانه‌سراها و تنظیم کننده‌های ماهر را در این زمینه مهم برشمرد و افزود: شش اثر اول آلبوم را خودم آهنگسازی کردم و آهنگسازی دو اثر دیگر بر عهده‌ آقای محمدرضا چراغعلی بود.
این خواننده و آهنگساز گفت: تنظیم کننده‌های آلبوم هر کدام در نوع خود در کشورمان کم نظیر هستند؛ به عنوان مثال دوست عزیزم آقای حسین سالاری مقدم که تنظیم دو اثر در آلبوم، به عهده ایشان بود یکی از خواص و نوابغ تنظیم در کشور هستند.
وی با اشاره به این که آلبوم «خط پا» مجموعه‌ای از عاشقانه‌ها، عواطف و اندیشه‌هایم هستند، ادامه داد: اولین ترانه این آلبوم را خودم سرودم، دوست عزیزم بنیامین سربندی دومین ترانه آلبوم «کشتی شکسته» را سرود و سپس مشاور ادبی آلبوم آقای قادر طراوت‌پور سایر ترانه‌سراهای آلبوم (محمد علی بهمنی- فاضل نظری – اهورا ایمان) را به همکاری دعوت کرد.
آریایی گفت: انتشار اول آلبوم توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در اسفندماه ۹۴ و انتشار مجدد آلبوم نیز در اردیبهشت‌ماه ۹۵ انجام شد؛ همچنین «خط‌پا» در سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر جزء ۵ نامزد نهایی جایزه باربد شد که البته این آلبوم مرهون تلاش‌های شبانه روزی و قلبی دوستان و همکاران زیادی بوده که من به عنوان یک نفر از این تیم در آلبوم حضور داشتم.
وی درباره کارهای در دست تولید خود نیز عنوان کرد: آلبومی در ژانر کلاسیک در دست تولید دارم که امیدوارم تا اواسط سال ۹۶ در ایران مجوزهای لازم را بگیرد و انتشار یابد، آلبوم یاد شده بی‌کلام است و آهنگسازی و تنظیم کل قطعات در آلبوم به عهده خودم بوده، آثار این آلبوم براساس اندیشه‌ها و فلسفه جهان خیامی ساخته شده‌اند که در حال جمع‌آوری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا