مشهد

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در ۱۸ سالن سینمایی مشهد برگزار می‌شود

علیرضا کاظمی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از ۳ تا ۱۰ آذر ماه امسال به میزبانی خراسان رضوی در ۱۸ سالن سینمایی شهر مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا کاظمی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از ۳ تا ۱۰ آذر ماه امسال به میزبانی خراسان رضوی در ۱۸ سالن سینمایی شهر مشهد برگزار می‌شود و مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه این رویداد هم در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: هنر هفتم تاثیرگذارترین هنر در جامعه است و نظام تعلیم و تربیت به سمت روش‌های روز و مدرن در این عرصه گام برداشته است و برگزاری چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد یکی از اقدامات موثر آموزشی در زبان هنر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد یکی از قدیمی‌ترین و پایدارترین جشنواره‌های برگزار شده از سوی آموزش و پرورش بوده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره ارتباط موثری با کشورهای دنیا در ابعاد مختلف برقرار می‌کند و در دوره چهل و هفتم تمامی برنامه‌ها و فرآیندها توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود و در چهل و شش دوره قبل تهران برگزار کننده بود و بخشی از آن در استان‌ها برگزار می‌شد.

کاظمی تصریح کرد: برنامه‌های برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره که در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌شود از ۷ ماه پیش در قالب ۱۵ کمیته آغاز شده است و در این راستا استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری مشهد، ستاد مشهد ۲۰۱۷ و دیگر مجموعه‌های استانی و شهری هم در این رابطه همکاری لازم را داشته‌اند.

وی با اشاره به تقارن رویداد مشهد ۲۰۱۷ با برگزاری چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، تاکید کرد: این تقارن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به ابعاد آموزشی و هنری به‌ شکل ویژه نگاه شده و این جشنواره بهترین بستر برای تعلیم و تربیت تمام ساعتی بوده است و در سند تحول بنیادین به دنبال تنوع محتواهای آموزشی و شکوفایی استعدادهای هنری دانش‌آموزان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه در قالب برگزاری این جشنواره به اقتصاد سینمای آموزشی توجه شده است، بیان کرد: امروزه این مهم یکی از دغدغه‌های اولیاء و دانش‌آموزان و اگر به حوزه هنر سینما و فضای مجازی به شکلی درست و هدفمند توجه شود در کنار تولیدات با محتوا و پر محتوا، نگرانی‌های موجود نیز برطرف می‌شود.

کاظمی گفت: یکی از چالش‌هایی که جامعه با آن روبه‌رو است بحث سواد رسانه‌ای بوده و برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد موجب بالارفتن سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان شده و قدرت نقد و تحلیل آن‌ها را بالا می‌برد، به‌گونه‌ای که می‌توانند بهترین برخورد و اقدام را در شرایط مختلف داشته باشند.

وی افزود: آثار ارسالی رسیده به دبیرخانه این جشنواره از ۴۰ کشور دنیا بوده که آثار ۱۷ کشور پذیرفته شده و از مجموع ۱۲۵۷ اثر ارسال شده ۲۶۱ اثر به مرحله نهایی راه یافته که ۷۰۷ اثر در بخش بین‌الملل ایرانی، ۲۴۲ اثر در بخش بین‌الملل خارجی، ۱۳۲ اثر در بخش دانش‌آموزان، ۱۴۰ اثر در بخش فرهنگیان و ۱۴۲ اثر در بخش دانشجو معلمان ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با آثار پذیرش شده در هر بخش، گفت: ۱۱۲ اثر از بخش بین‌الملل ایرانی، ۱۰۶ اثر از بخش بین‌الملل خارحی، ۳۱ اثر از بخش دانش‌آموزان، ۴۱ اثر از بخش فرهنگیان و ۷ اثر از بخش دانشجو معلمان به مرحله نهایی راه یافته و آثار ارسالی به‌صورت مستند، پویانمایی و انیمیشن، فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های بلند در موضوعات آموزشی، علمی و تربیتی در ۱۰ محور بوده است و در پایان این جشنواره ۳ برگزیده برتر هر بخش با رای هیئت داوران ۱۵ نفره (۱۰ ایرانی و ۵ خارحی) تقدیر می‌شوند و پس از مراسم اختتامیه هم آثار برتر و شاخص در سراسر کشور به اکران در می‌آید.

کاظمی بیان کرد: میزان آثار ارسالی ایت دوره نسبت سال قبل رشدی ۲۰ درصدی داشته است و حدود ۴ میلیارد ریال برای این جشنواره از سوی وزارت آموزش و پرورش تخصیص یافته و پیش‌بینی حضور بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز در سالن‌های محل اکران شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا