ایران

پذیرش دانشجوی دکترا پژوهش‌محور در دانشگاه آزاد/برای پذیرش دانشجو شرایط سختی را تدوین کرده‌ایم

میرزاده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شرایط علمی سخت برای دوره‌های پژوهش محور مقطع دکتری دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: دوره‌های دکتری پژوهش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی توسعه می‌یابد.

حمید میرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به راه‌اندازی مقطع دکتری پژوهش‌محور در دانشگاه آزاد اظهار داشت: دکتری پژوهش‌‌محور بر اساس مجوز قبلی وزارت علوم در دانشگاه آزاد شروع شده و برای پذیرش دانشجو شرایط سختی را تدوین کرده‌ایم که طبق آن هر دانشجو موظف است که هنگام دفاع از طرح خود حداقل 2 مقاله ISI به چاپ رساند.

وی افزود: طبق مجوز وزارت علوم، مجوز ارتباط استادی که با صنعت و خدمات، تامین کننده هزینه‌های دوره دکتری باشد به شرطی که استاد در دانشگاهی باشد که مجوز تربیت دانشجوی دکتری داشته باشد اجرا می‌شود.

میرزاده اضافه کرد: این درحالیست که شرایط سختی اعمال می‌شود، یکی اینکه استاد باید حتما از صنعت و خدمات اعتبار این دوره دکتری را بیاورد که در واقع باید قرارداد داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور تصریح کرد: دوم اینکه خود استاد باید در گروه، دانشکده و در واحدی باشد که مجوز دکتری آموزش‌محور نیز داشته باشد و اما شرط سوم اینکه دانشجو در رشته‌های  مهندسی حداقل دارای معدل 17 و در رشته‌های علوم انسانی دارای حداقل معدل 18 باشد.

میرزاده بیان داشت: از دیگر شرایط تحصیل در این دکتری به چاپ رساندن حداقل 2 مقاله ISI توسط دانشجو هنگام دفاع از طرحش است که این‌ها مجموعه شرایط سختی بودند که دانشگاه برای تحصیل در این مقطع گذاشته است تا دانشجویان کیفی بیایند و نیز ارتباط صنعت و دانشگاه از این طریق تامین شود.

وی ادامه داد: البته مجوز این طرح در زمان دولت قبل گرفته شد و بعد از پیگیری‌های مکرر این طرح “مقطع دکتری پژوهش‌محور” در ابتدای امسال راه‌اندازی شد و خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شده و افراد زیادی متقاضی تحصیل در این مقطع هستند که تعداد دقیق آنها در پایان هفته بعد از انجام مصاحبه  اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا