مشهد

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی

محسن انتظاری هروی

رئیس شورای شهر مشهد مقدس گفت: پروژه نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محسن انتظاری هروی صبح امروز در حاشیه بازدیدی که از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ثامن و بافت پیرامونی حرم رضوی به همراه شهردار منطقه داشت، با بیان اینکه اقدامات خوبی تا به امروز در این پروژه‌ها انجام شده و پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای داشته است، اظهار داشت: بخشی از این پروژه‌ها طی 3 تا 4 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتظاری هروی از پروژه خیابان دو‌سطحی به دلیل چشم‌اندازی که به حرم مطهر رضوی دارد به عنوان یک المان شاخص شهری یاد کرد و گفت: این پروژه ظرفیت بسیار خوبی را برای رفاه زائران فراهم می‌آورد و از آستان قدس رضوی درخواست داریم تا در جهت ارتباط این خیابان با صحن جمهوری اسلامی و کمک به شهرداری به منظور خرید زمین‌های مسیر دسترسی به حرم مطهر در این پروژه اقدام کند.

وی افزود: وجود بناهای قدیمی در این منطقه سبب شده تا مشکلاتی با سازمان میراث فرهنگی وجود داشته باشد که امیدواریم با مذاکره شهرداری مشهد و این سازمان نسبت به برطرف شدن آن‌ها اقدام شود.

انتظاری هروی تصریح کرد: مذاکره شهرداری و سازمان میراث فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که خواسته‌های طرفین برآورده شود و بتوان در راستای آبادانی مشهد و منطقه ثامن گام موثری برداشت.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه اشاره‌ای نیز به بحث تملک اراضی در بافت پیرامونی حرم رضوی داشت و گفت: منابع مالی شهرداری مشهد مقدس در زمینه تملک محدود است و برای برطرف شدن این مشکل باید جلساتی با شهردار مشهد برگزار شود و برای رفع این مشکل چاره مناسبی اندیشیده شود.

انتظاری هروی با بیان اینکه پیشرفت 50 درصدی پروژه بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی پس از 20 سالی که از اجرای آن می‌گذرد، زیبنده مشهد مقدس نیست، تصریح کرد: دولت و نهادهای دولتی باید به پیشرفت این پروژه کمک کنند و مردم نیز باید پای کار آیند و با هبه زمین و ملک خود یا فروش آن به قیمت پایین‌تر، ضمن شریک شدن در این امر خداپسندانه، گام مهمی را در راستای پیشرفت این شهر معنوی بردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا