خراسان

پیش بینی ۲۰۰ کارگاه هنری اوقات فراغت کودکان در خراسان رضوی / آغاز فعالیت “خانه فیلم”

 

اوقات فراغت گلستان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۰۰ کارگاه هنری برای اوقات فراغت کودکان خراسان رضوی پیش بینی شده است.

جواد محقق نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم مشهد مقدس درباره برنامه‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی اظهار داشت: مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان به‌منظور غنی‌ سازی اوقات فراغت کودکان و ایجاد نشاط و شادابی در بین کودکان فعال در حوزه‌های هنری، مجموعه جشنوراه‌ها و نمایشگاه‌هایی را پیش بینی کرده است.

وی افزود: جشنواره فیلم کودکان، تئاتر عروسکی و موسیقی، نمایشگاه مسابقه‌ای عکاسی، سفال، نقاشی و خوشنویسی در ماه‌های مرداد و شهریور و نمایشگاه عروسک‌های بومی و محلی در مهر ماه برگزار می‌شود.

محقق نیشابوری با اشاره به فعالیت بیش از 200 کارگاه هنری برای کودکان در خراسان رضوی، تصریح کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت کارگاه‌ها، پیش بینی‌های لازم برای افزایش تعداد کارگاه‌های هنری در تمامی مراکز استان انجام شده و ده‌ها مربی جوان و تحصیل کرده در این فصل با کانون همکاری می‌کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تمامی کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به مراکز فرهنگی هنری کانون و رعایت ضوابط لازم عضو گروه‌های هنری کانون در رشته‌های نمایش و نمایش عروسکی، نقاشی، خوشنویسی، سفال، عکاسی، فیلم سازی و انیمیشن و موسیقی و سرود شوند.

محقق نیشابوری افزود: اردوهای هنری نیز پیش بینی شده است که به تدریج در مراکز کانون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت خانه فیلم و تشکیل گروه موسیقی نوجوانان تصریح کرد: نوجوانان در خانه فیلم با آثار برجسته سینما آشنا شده و در جلسات بحث فیلم با زوایای مختلف سینما و محتوای فیلم مواجه می‌شوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان خراسان رضوی افزود: در گروه‌های موسیقی نیز نوجوانان به سرود خوانی و ارائه آثار موسیقیایی خود و دوستانشان می‌پردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

دکمه بازگشت به بالا