واحدهای غیرمجاز عتیقه و امانت فروشی مشهد شناسایی میشوند/ کارت شناسایی امانت فروشها تنها با تائید اماکن معتبر است
رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: کارت شناسایی امانت فروشها تنها با تائید اماکن معتبر است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سرهنگ مهدی منصورزاده ظهر امروز در نشست خبری مشترک اتحادیه امانت فروشی و اداره آگاهی مشهد در محل مسجد بهمن مشهد اظهار داشت: تمامی خانوادهها و مردم مشهد آگاه باشند هر فردی که بخواهد در حوزه امانت فروشی و اجناس عتیقه فعالیت کند، ملزم به دارا بودن کارت شناسایی معتبری است که از طریق اداره اماکن و تائیدیه اداره آگاهی قابل دریافت است.
وی افزود: تمامی افرادی که از طریق روزنامهها، مجلات و سایتها اقدام به انجام کارهای خدماتی و داد و ستد میکنند با ثبت نام خود و شرکت خدماتی خود در لیست افرادی که دارای مجوز از سوی اداره اماکن هستند اضافه میشوند و برای آنها کارت شناسایی صادر میشود.
رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته عملکرد اداره اماکن عمومی در زمینه جمع آوری دست فروشان سطح شهر و جمع آوری قلیانها از اصناف مشهد که با اقداماتی شبانه روزی با کمترین ظرفیت و محدودترین نیرو صورت گرفت، توسط ادارات استانهای دیگر مورد تقدیر واقع شد و از طریق نامه نگاری خواستار دریافت طرح وچگونگی انجام این عمل از اداره اماکن مشهد شدند.
منصورزاده عنوان کرد: برای نظارت بیشتر بر فعالان واحدهای امانت فروشی و افرادی که در حوزه عتیقه جات فعالیت میکنند، اقداماتی در دست است تا با افزایش بازرسان اتحادیه، واحدهای غیرمجاز صنفی شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شود.
وی از تدوین نشر دفترچههایی برای جلوگیری از کلاهبرداریهای احتمالی خبر داد و تصریح کرد: دفترچههایی به صورت کاملاً رسمی دارای مهر اتحادیه، سربرگ شناسایی، شماره سریال فاکتور برای استفاده واحدهای صنفی تعبیه شده که تمامی اطلاعات مورد نیاز خریدار و فروشنده در آن برای جلوگیری از بروز مشکلات درج میشود.
رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: واحدهای صنفی میتوانند با استفاده از دفترچه های ذکرشده و به کارگیری کاورهایی که با آرم اداره اماکن عمومی مشهد تولید شده، به فعالیت با خیال آسوده بپردازند.
وی اظهار داشت: هزینه دریافت دفترچه مذکور به همراه کاور اتحادیه اصناف 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.