مشهد

واحدهای غیرمجاز عتیقه و امانت فروشی مشهد شناسایی می‌شوند/ کارت شناسایی امانت فروش‌ها تنها با تائید اماکن معتبر است

کشف باند قاچاق اشیاء عتیقه

رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: کارت شناسایی امانت فروش‌ها تنها با تائید اماکن معتبر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سرهنگ مهدی منصورزاده  ظهر امروز در نشست خبری مشترک اتحادیه امانت فروشی و اداره آگاهی مشهد در محل مسجد بهمن مشهد اظهار داشت: تمامی خانواده‌ها و مردم مشهد آگاه باشند هر فردی که بخواهد در حوزه امانت فروشی و اجناس عتیقه فعالیت کند، ملزم به دارا بودن کارت شناسایی معتبری است که از طریق اداره اماکن و تائیدیه اداره آگاهی قابل دریافت است.

وی افزود: تمامی افرادی که از طریق روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌ها اقدام به انجام کارهای خدماتی و داد و ستد می‌کنند با ثبت نام خود و شرکت خدماتی خود در لیست افرادی که دارای مجوز از سوی اداره اماکن هستند اضافه می‌شوند و برای آنها کارت شناسایی صادر می‌شود.

رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته عملکرد اداره اماکن عمومی در زمینه جمع آوری دست فروشان سطح شهر و جمع آوری قلیان‌ها از اصناف مشهد که با اقداماتی شبانه روزی با کمترین ظرفیت و محدودترین نیرو صورت گرفت، توسط ادارات استان‌های دیگر مورد تقدیر واقع شد و از طریق نامه نگاری خواستار دریافت طرح وچگونگی انجام این عمل از اداره اماکن مشهد شدند.

منصورزاده عنوان کرد: برای نظارت بیشتر بر فعالان واحدهای امانت فروشی و افرادی که در حوزه عتیقه جات فعالیت می‌کنند، اقداماتی در دست است تا با افزایش بازرسان اتحادیه، واحدهای غیرمجاز صنفی شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شود.

وی از تدوین نشر دفترچه‌هایی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی خبر داد و تصریح کرد: دفترچه‌هایی به صورت کاملاً رسمی دارای مهر اتحادیه، سربرگ شناسایی، شماره سریال فاکتور برای استفاده واحدهای صنفی تعبیه شده که تمامی اطلاعات مورد نیاز خریدار و فروشنده در آن برای جلوگیری از بروز مشکلات درج می‌شود.

رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: واحدهای صنفی می‌توانند با استفاده از دفترچه های ذکرشده و به کارگیری کاورهایی که با آرم اداره اماکن عمومی مشهد تولید شده، به فعالیت با خیال آسوده بپردازند.

وی اظهار داشت: هزینه دریافت دفترچه مذکور به همراه کاور اتحادیه اصناف 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا