خراسان

کارفرمایان خوش حساب نیشابور مشمول قانون بخشودگی بیمه‌ای می‌شوند

تامین اجتماعی

رئیس تامین اجتماعی نیشابور گفت: کارفرمایان خوش حساب نیشابور مشمول قانون بخشودگی بیمه‌ای می‌شوند.

محمدرضا حجتی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور اظهار داشت: قانون بخشودگی بیمه‌ای کارفرمایان در راستای حمایت از واحدهای فعال تولیدی، صنعتی و معدنی ابلاغ شد.

وی افزود: این قانون در راستای نام‌گذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” و بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید ملی و با توجه به تصویب‌نامه هیئت وزیران ابلاغ شد.

حجتی منش بیان کرد: واحدهای فعال تولیدی، صنعتی و معدنی شامل هر شخص حقیقی و یا حقوقی، دولتی و غیر دولتی که در امور تولیدات، تجهیزات و یا محصولاتی اعم از سخت‌افزار، نرم‌افزار، فناوری و نشان برند فعالیت می‌کنند مشمول این قانون هستند.

رئیس تامین اجتماعی نیشابور عنوان کرد: کارفرمایان با ارائه مدارک ابرازی و مستند مبنی بر خارج از اختیار بودن و بروز حوادث غیر مترقبه خارج از اراده که مانع انجام تکالیف مقرر شده مانند سیل، برف، تگرگ و …و کارفرمایان خوش‌حسابی که ظرف 18 ماه قبل از وقوع موضوع دلایل ابرازی صورت مزد یا حقوقی بیمه‌شدگان را برای حداقل  16 ماه به سازمان ارسال و پرداخت کرده‌اند شامل این قانون می‌شوند.

حجتی‌منش بیان کرد: کارفرمایانی که در پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف مدت مقرر 12 ماه، 18 ماه، 24 ماه، 30 ماه و 36 ماه تاخیر داشته‌اند به ترتیب شامل 100 درصد، 85 درصد، 75 درصد، 60درصد و 50 درصد بخشودگی جرایم می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین قانون خرید دین نیز در دستور کار سازمان قرار دارد و کارفرمایان از این قانون نیز می‌توانند استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا