خراسان

۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حمایت از پایان نامه‌ها و پژوهش‌های پایه اختصاص یافت

پایان نامه

معاون امور آموزش عالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در بودجه امسال یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های پایه اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، فریدون نوری‌خواه عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: دولت یازدهم نگاه بسیار مثبتی در زمینه توسعه فعالیت‌های پژوهشی و توسعه تحقیقات در دانشگاه‌ها دارد که در همین راستا به افزایش اعتبارات این بخش توجه شده است.

وی با بیان اینکه در جدول 14 قانون بودجه امسال نیز برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه برای دانشگاه‌ها برنامه ریزی شده تا نسبت به رفع مشکلات کشور به عنوان یک رسالت مهم بپردازند.

نوری خواه گفت: در بودجه سال 95 دانشگاه‌ها بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان به حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌ها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم دانشگاه‌ها پرورش نیروی علمی متخصص و کارآمد است عنوان کرد: امیدواریم با فراهم آمدن بسترهای مناسب برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی شاهد رفع دغدغه‌های دانشجویان و تربیت نیروهای متخصص باشیم.

معاون امور آموزش عالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه سال جاری از نظر اقتصادی دارای حساسیت‌های زیادی است یادآور شد: صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها در سطح دانشگاه یک ضروت مهم است که باید مورد توجه باشد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در 5 ساله آینده دانشگاه حکیم باید در ردیف 25 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

جواد حدادنیا گفت: میزان قراردادهای ارتباط با صنعت در دانشگاه در دو سال گذشته به عدد 5.1 ارتقاء یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا