مشهد

۴۲ هکتار به ظرفیت فضای سبز مشهدمقدس افزوده می‌شود

42 هکتار به ظرفیت فضای سبز مشهدمقدس افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مهدی یعقوبی عصر امروز در مراسم افتتاح ۱۸ پروژه خدمات شهری که در بوستان امید واقع در بولوار مفتح شرقی(میامی) برگزار شد اظهار داشت: توسعه کمربند سبز موضوعی است که مورد توجه قرار دارد و در این راستا ۲۶۰ هکتار درختکاری در کمربند سبز با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده که باعث افزایش سرانه فضای سبز به ۱۶٫۶ مترمربع شده است.

وی با اشاره به اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، افزود: سال گذشته این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اجرایی شد و امسال نیز رقمی معادل هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: این پروژه در مناطق ۱۰ و ۱۲ به طور کامل اجرایی شده و در مابقی مناطق شهر در دست اجرا است.

یعقوبی به موضوع پیگیری خط انتقال فاضلاب اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.در برنامه عملیاتی میان مدت بالغ بر ۲۶۰ هکتار توسعه در کمربند سبز با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: امسال ۳۱ پروژه فضای سبز در مساحت ۴۲ هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

یعقوبی با اشاره به اینکه سرانه پارک‌های شهر طبق طرح جامع ۸٫۱۰ مترمربع پیش بینی شده اظهار کرد: هم اکنون ۵۸ درصد این مهم محقق شده است.

وی با اشاره به ایجاد راه دسترسی به آرامستان بهشت رضوان، گفت: فاز یک و سه این مسیر در دست اجرا است و امید است تا نیمه اول سال به بهره برداری برسد.همچنین ساختمان بزرگ معراج نیز با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجیان شهری رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر مشهد نیز اظهار کرد: آلودگی هوا، آب و خاک از معضلات اصلی زیست محیطی کلانشهرها است که برای عبور از این بحران، چاره‌ای به جز توسعه فضای سبز و جنگلداری شهری نداریم.

وی افزود: موضوع توسعه فضای سبز مبتنی بر پایداری و استفاده از حمل و نقل عمومی نیز در این راستا قابل ذکر است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر بر ضرورت توسعه فضای سبز اجتماعی تاکید کرد و گفت: منظور جایی است که شهروندان بتوانند از مواهب موجود استفاده کنند و این مهم مد نظر شورای پنجم بود. در این راستا تاپایان سال ۴۰ هکتار به حوزه فضای سبز مناطق کم برخوردار افزوده می‌شود.

حاجیان شهری با اشاره به ضرورت پایداری منابع آّبی در فضای سبز، خاطرنشان کرد: این مهم از ضروریات حوزه توسعه فضای سبز است که در این راستا برای سال ۹۸ بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اعتبار در این حوزه و اجرای پروژه جداسازی شبکه آّب شرب از آب خام تخصیص یافت.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲ تصفیه‌خانه محلی خاطرنشان کرد: در سیاست‌گذاری‌های شورای شهر مشهد، توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا