سامانه “سیماک” سبب جلوگیری از صدور مجوزهای غیرقانونی شده است
مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران گفت: سامانه سیماک سبب جلوگیری از صدور مجوزهای غیرقانونی شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حسین مهری ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه سیماک (سامانه یکپارچهسازی مدیریت املاک کشور) اظهار داشت: پروژه سیماک از ابتدای سال ۹۶ و در راستای تحقق اهداف مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی در دستور شرکت پست جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و این سامانه تسریع در امر ارتباط میان اربابرجوع و مسئولان میبخشد و امر پیگیریهای حضوری در بسیاری از اقدامات را حذف کرده است.
وی افرود: بالغ بر ۳۱ میلیون فقره از مجوزهای سالانه با موضوع ملک صادر میشود که متوسط هر شهر و روستا ۱۶ تشکیل پرونده بوده است و با راهاندازی سامانه سیماک و تشکیل پروندههای الکترونیکی رقم پرداختی برخی از هزینههای اضافی به صفر میرسد و آموزشهای لازم برای کاربران این سامانه هم آغاز شده است.
مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این طرح تاکنون در ۱۴ استان کشور اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: سامانه سیماک با حضور رئیسجمهور در گام نخست در آبان ماه سال گذشته در البرز به بهرهبرداری رسید و تاکنون این سامانه در ۱۳ استان دیگر فعال شده و از امروز هم در خراسانرضوی بهعنوان پانزدهمین استان اجراکننده این طرح فعال میشود و این سامانه سرعت کار را در ۲۸ دستگاه اجرایی ملی، استانی و شهری افزایش داده و زمان انجام کار را کاهش میدهد.
مهری تصریح کرد: جهتگیری پست ایران و جهان به سمت انتقال و جابهجایی کالا و اسناد بهصورت آنلاین بوده است و یکی از اقدامات صورت گرفته پروژه سیماک بوده و در پروژه دیگری که گام نخست آن در خراسان رضوی آغاز شد پروژه جینف (تعیین کدپستی واحد) بود در ۱۷ مهر ماه امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز بهکار کرد.
وی تاکید کرد: راهاندازی پستهای پیشرفته، بهروز، الکترونیکی، لژستیکی، لژستیکی هوشمند با هدف سرعت در ارسال و کاهش در هزینهها را در سطح کشور داشتهایم و هزینه پرداختی مردم را از ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش میدهد.
مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای هر مکان ۱۵ کد تعریف شده است، گفت: کدهای بالا برای یک ملک برای مالکان سردرگمکننده است و با اجرای پروژه جینف کد واحد و یکسانی در تمام بخشها اعم ثبت ملک، قبوض آب، برق، گاز و تلفن و غیره تعریف شده است.
مهری گفت: با حمایت استاندار خراسانرضوی و شهرداری مشهد اجرای این طرح در مشهد پایان یافت و تمام واحدهای ملکی این شهر مقدس مجهز به اطلاعات هوشمند و دیجیتالی مورد نیاز همچون هویت فرد، هویت مکان و هویت کسبوکار شد و در گام بعد این طرح در شهرستانهای نیشابور، سبزوار و تربتحیدریه و سپس در دیگر شهرستانهای خراسان رضوی و همچنین روستاهای این استان اجرایی میشود و مشابه این اقدامات را در سراسر کشور خواهیم داشت که گام نخست اجرای طرح در هر استان مرکز آن استان خواهد بود.
وی افزود: اجرای طرحهای هوشمند شرکت پست در سراسر کشور سبب افزایش سرعت در خدمترسانی، کاهش زمان انجام فرایند و جلوگیری از سودجویی سوءاستفادهکنندگان میشود و از این پس انواع مجوزها بهصورت هوشمند و الکترونیکی صادر و راهاندازی این سامانه سبب جلوگیری از صدور مجوزهای غیرقانونی شده است.