مشهد

بافت فرهنگی و تاریخی «سرشور» مشهد بازآفرینی می‌شود

شهردار مشهدمقدس بر بازآفرینی و احیاء بافت قدیمی و تاریخی سرشور در مشهد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا کلائی عصر امروز در نشست بررسی پروژه‌های در حال اجرای منطقه هشت که با حضور معاونان شهردار، مدیرکل حوزه شهردار و شهردار منطقه هشت برگزار شد اظهار داشت: بازار سرشور و درمجموع محله سرشور یک بافت تاریخی و فرهنگی است که بر ساماندهی و باز آفرینی آن تاکید داشته و داریم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌های دارای اهمیت منطقه هشت محدوده ذکریا از جمله محوطه سازی، پیاده روسازی و آسفالت آن است که این پروژه نیز باید هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

کلائی همچنین به پروژه پیاده راه‌سازی و ساماندهی مسیرهای پیاده رو خیابان کوهسنگی اشاره و اظهار کرد: با توجه به منتهی شدن این مسیر به یکی از نقاط گردشگری و تفریحی شهر مشهد، مناسب سازی و بهسازی پیاده‌روهای خیابان کوهسنگی و تقویت پیاده‌محوری در آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

شهردار مشهد ادامه داد: یکی دیگر از مسیرهایی که در تقویت پیاده محوری باید به آن توجه شود، ساماندهی خیابان امام خمینی(ره) است؛ لذا بهسازی و مناسب سازی این معبر حد فاصل اداره کل دارایی تا میدان شهدا مورد توجه قرارگرفته و به سرعت اجرایی شود.

وی افزود: میدان سعدی یکی از میادین قدیمی شهر مشهد است که مدت‌ها است به دلیل ساخت ایستگاه‌های خط دو قطار شهری شاهد عملیات عمرانی بوده است، با توجه به اینکه عملیات احداث مسیر دسترسی دوم ایستگاه سعدی نیز به زودی به پایان می‌رسد وضعیت سیما و منظر میدان به ویژه مناسب سازی این پیاده روها تا پایان اجرا و تکمیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا