تعرفه‌های تشویقی میزان صادرات لبنیات را به ۲۰۰ تن رساند

لبنیات

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تعرفه‌های تشویقی سبب افزایش میزان صادرات لبنیات به ۲۰۰ تن شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سیدجمال مدرسی ظهر دیروز در نشست‌خبری سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت استان خراسان‌رضوی باید تولیدات بر‌اساس مؤلفه‌های بازار عملیاتی شود و اولویت با تولیدات داخلی است، همچنین لازم است به واردات و صادرات کالا توجه شود تا انباشت محصولات ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در بازدیدهای انجام شده از چند واحد تولیدی و گمرک دوغارون به این نتیجه رسیدیم که لازم است در بُعد اجرایی با دستگاه‌های همسو، فعالیت داشته باشیم.

مدرسی با اشاره به اینکه بالاترین رشد تولیدات مربوط به بخش کشاورزی بوده است، خاطرنشان کرد: افزایش چشم‌گیر تولید تخم مرغ و گوشت مرغ به میزان ۴۰ درصد از پیشرفت‌ها در زمینه تولیدات بوده و همچنین استفاده از مشوق‌ها سبب افزایش صادرات شده است. 

وی با بیان اینکه مشوق‌های صادراتی تا‌کنون بسیار مؤثر بوده‌اند، گفت: در تولیدات لبنی بعد از تعرفه‌های تشویقی میزان صادرات در طول ۱۵ روز به ۲۰۰ تن رسیده در حالیکه قبل از این میزان صادرات در ۶ ماه ۵۰ تن بوده است. همچنین لازم است عملکرد کشورهای رقیب در بازار هدف صادرات کالا به صورت مناسب در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در راستای قانون بهبود فضای کسب و کار وظایفی در ارتباط با افزایش میزان صادرات داریم و یکی از این وظایف حذف مجوزهای غیرضروری است و باید موانعی که فرآیند را کند می‌کند، طبق مقررات برداشته شود.

مدرسی با اشاره به اینکه در حوزه بازرگانی بستر و ظرفیت برای حمایت از تولید داخل ایجاد شده است، عنوان کرد: توجه به کیفیت و کمیت کالا از موضوعات مهم بوده و اولویت نیز با تولیدات داخلی است.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =