مشهد

جانمایی ایستگاه در مسیر قطار مشهد-گلبهار

استاندار خراسان رضوی گفت: ارزیابی‌های لازم برای اعتبار موردنیاز ایجاد ایستگاه‌های مزبور در مسیر قطارشهری گلبهار-مشهد از سوی متولیان ضروری است.

 

 شهرآرانیوز؛ پروژه درحال احداث قطار سریع السیر مشهد-گلبهار از مسیر مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی استان می‌گذرد و فقط شهرک صنعتی ماشین سازی در این مسیر ۶هزار کارگر دارد که بخشی از آنان در گلبهار ساکن هستند.

همچنین برخی کارگران شهرک صنعتی توس، ساکن گلبهار هستند، با این حال ازآنجاکه قرار است قطار سریع السیر مشهد-گلبهار این مسیر را در ۱۷دقیقه طی کند، ایستگاهی برای آن درنظر گرفته نشده است.

این مسئله سبب شده است کارآفرینان و کارگران شاغل در شهرک‌های اطراف مشهد تقاضا برای ایجاد ایستگاه در این مسیر را در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی مطرح کنندکه این مسئله روز پنجشنبه در دستورکار شورا قرار گرفت.

تاکید استاندار

در همین زمینه استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های متولی، موظف هستند بررسی لازم را انجام دهند و هر میزان ایستگاهی را که مورد درخواست و نیاز بهره‌مندان از مسیر قطار مشهد-گلبهار است، جانمایی و ایجاد کنند.

یعقوبعلی نظری با تاکید بر بررسی وضعیت ایستگاه‌های مسیر قطار سریع السیر چناران- گلبهار-مشهد ازسوی شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: ارزیابی‌های لازم برای اعتبار موردنیاز ایجاد ایستگاه‌های مزبور در مسیر قطارشهری گلبهار-مشهد از سوی متولیان ضروری است و سپس شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان کمک کننده و معین این موضوع در تامین اعتبار و منابع مالی باید با همراهی شهرک‌های صنعتی ذی نفع، این هدف را به سرانجام برسانند.

سیدامیر مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، نیز در این نشست گفت: طبق مکاتبات انجام گرفته، دو ایستگاه در شهرک صنعتی توس و شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری‌های برتر مورد درخواست است که در مطالعات انجام گرفته برای ایجاد ایستگاه، باید شرایط این دو شهرک صنعتی لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه ما با کلیت موضوع موافق هستیم، بیان کرد:، اما ما مجاز به هزینه کرد خارج از شهرک نیستیم.

علی بهرامی زاده گفت: اعتبار این موضوع از طریق انعقاد تفاهم نامه ملی بین سازمان صنایع کوچک و شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید، تامین می‌شود. همچنین مسعود حاجی بگلو، سرپرست شرکت عمران شهر جدید گلبهار، در این باره گفت: ایجاد ایستگاه در مسیر مشهد و گلبهار و تامین اعتبار آن، نیازمند پیگیری جدید است و بهتر است شهرک صنعتی پیگیری کند و بعد از اینکه مطالعه در شورای عالی ترافیک به نتیجه رسید، شرکت عمران برای ساخت ایستگاه به یاری شهرک صنعتی بیاید.

رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، نیز در این نشست گفت: پروژه قطار سریع السیر مشهد-گلبهار پروژه‌ای ملی است و ردیف اعتباری ویژه‌ای دارد و دستگاه متولی آن نیز شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید است، از این رو بهتر است موضوع ایجاد ایستگاه را مشاوران ذی صلاح همان شرکت بررسی کنند و مطالعه لازم در این زمینه انجام گیرد.

کارگاه‌های مشمول معافیت پرداخت بیمه سهم کارفرمایی

همچنین استاندار خراسان رضوی درباره دستورکار دوم نشست گفت: مصادیق موضوع کارگاه‌های مشمول معافیت از پرداخت بیمه سهم کارفرمایی باید به روزرسانی شود، پالایش لازم درباره کارگاه‌های صنفی موجود انجام گیرد و عدد نهایی به مرکز کشور ارسال شود؛ زیرا ممکن است کارگاه‌هایی باشند که دیگر نیاز به شمولیت در این قانون نداشته نباشند یا کارگاه‌هایی نیاز به بهره مندی از مزایای این قانون داشته باشند.

علی اکبر لبافی، رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، هم در این باره گفت: براساس قانون معافیت از پرداخت حق بیمه، کارفرمایانی که حداکثر پنج کارگر دارند، می‌توانند از معافیت حق بیمه سهم کارفرما و تحقیقات مربوط استفاده کنند و مدت این معافیت از زمان ایجاد کارگاه مربوط تا پایان حیات کارگاه است، مگر اینکه تغییراتی در رسته‌ها و تعداد کارگران به وجود آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا