خراسان

خراسان رضوی رتبه نخست کاهش تصادفات منجر به فوت کشور را کسب کرد

گرایلی

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه نخست کاهش تصادفات منجر به فوت کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حمیدرضا گرایلی ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از خودروی ثبت تخلفات در مشهد اظهار داشت: ثبت تخلف با خودرو حدود یک سال است که تهران صورت می‌گیرد و ما دومین شهری هستیم که از این تجهیزات استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد پلیس راهور و دیگر سازمان‌هایی که در حوزه ترافیک فعالیت دارند انجام دو ماموریت جلوگیری از حوادث و بحث روانی ترافیک در معابر شهری است.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی با بیان این که به دنبال اصلاح فرهنگ هستیم گفت: به دنبال درآمدزایی از ثبت تخلفات نیستیم زیرا ما تنها یک درصد از تخلفاتی را که اتفاق می‌افتد ثبت می‌کنیم.

گرایلی خاطرنشان کرد: تخلفات ساکن سبب کندی ترافیک ‌می‌شوند که این خودرو در ثبت این تخلفات به ما کمک می‌کند. آمار تصادفات سیر نزولی دارد و استان خراسان رضوی در جلسه‌ای که در تهران برگزار شد در کاهش تصادفات فوتی رتبه اول ودر حوزه شهری رتبه چهارم را کسب کردیم.

وی اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی در کاهش تصادفات با وجود افزایش تعداد خودروها و رانندگان موثر بوده است. آمار تصادفات جرحی ما در استان ۹ هزار و ۲۸۱ مورد است که تعداد مجروحان آن ۱۰ هزار ۷۰۴ نفر که ۱۶۴ نفر فوت کرده‌اند که در هفت ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: تعداد پارک دوبله در سال ۹۴، ۳۳ هزار و ۵۰، خودروی پارک شده در پیاده‌رو ۱۸ هزار و ۳۱۵ مورد و پارک ممنوع ۲۱۹ هزار و ۵۹۱ فقره بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =

دکمه بازگشت به بالا