مشهد

مجتمع‌های مشاوره‌‌‌ای دانش‌آموزی خراسان‌رضوی رتبه برتر کشور را کسب کرد

مشهد|مجتمع‌های مشاوره‌‌‌ای دانش‌آموزی خراسان‌رضوی رتبه برتر کشور را کسب کرد

علیرضا مالک اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: کاهش حجم گزارش نویسی معلمان پرورشی در سال آینده مهمترین هدف این معاونت است؛ چراکه بیشتر وقت این معلمان به همین موضوع اختصاص پیدا می‌کند و وقت آنها را می‌گیرد.

وی افزود: تلاش برای آوردن فعالیت‌ها به دل مدرسه و تلاش برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی از جمله گسترش معارف قرآنی، عترت و نماز به مدارس یکی دیگر از اهداف مهم این معاونت در سال جاری است.

مالک اشرفی از برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و تاکید همراه با رقابت و آموزش در کنار یکدیگر ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت: ۸۵ رشته مسابقه فرهنگی و هنری برای دانش آموزان در قالب مسابقات فرهنگی و هنری پیش بینی شده که از این تعداد ۲۰ رشته در استان ما کارایی آنچنان ندارد به همین علت با برگزاری جلسات آسیب شناسانه و بررسی این رشته‌ها بر این هستیم تا این رشته‌های غیرضروری و غیر کاربردی را با رشته‌های کاربردی‌تر جایگزین کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورشی خراسان رضوی تاکید کرد: در جهت ترویج شادی‌های مباح در مدارس برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام داده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به فعالیت ۲۵۹ گروه سرود دختران و پسران و یا نقالی دانش‌آموزان اشاره کرد که در همین راستا از برترین این افراد تقدیر و تجلیل نیز شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه ۵۰۰ اثر هنری تجسمی در مشهد، اجرایی‌سازی کلینیک خشم و مدیریت خشم، کسب رتبه برتر کشور از سوی وزارتخانه به دلیل فعالیت‌های مشاوره‌ای، مجتمع‌های مشاوره و مجلس دانش آموزی، از جمله دیگر فعالیت‌ها و افتخارات آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

مالک اشرفی گفت: سبب افتخار ما است که بیشترین کمک فرهنگیان به زلزله‌زدگان کرمانشاه از سوی فرهنگیان و دانش آموزان خراسانی است که قریب به ۱۰ میلیارد ریال شد، صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا