مشهد

افزایش سرمایه اجتماعی در مشهد رویکرد اصلی شورای پنجم است/اعضای شورا به “حقوق شهروندی” توجه ویژه کنند

محمدرضا حیدری

رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: با رویکرد تعاملی در فضای شهر مشهد به‌دنبال هم‌افزایی و رسیدن به اجماع در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم چراکه مشهد به‌دلیل خرده فرهنگ‌های مختلف به صورت بالقوه زمینه برای واگرایی‌های اجتماعی را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرضا حیدری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره شورای شهر مشهد اظهار داشت: انتخابات جلوه‌ای از حضور مردم در تعیین سرنوشت است و فرصتی است که گفتمان‌های مختلف دیدگاه‌های خود را عرضه کنند تا مردم درباره آن‌ها تصمیم بگیرند.

رئیس شورای پنجم شهر مشهد خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به تمامی افراد لیست یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شورای شهر است و این جمع بسیار متخصص در عرصه‌های جهادی و مدیریتی هستند و حضور جوانان و بانوان در لیست امید مشهد به اعتبار این لیست می‌افزاید، همچنین از زمان انتخاب تاکنون در سه ماه صدها جلسه با مدیران شهری و انجمن‌های صنفی داشته‌ایم تا بتوانیم با آمادگی کامل حاضر شویم و با اشراف کامل در فضای مدیریت شهری برای بهبود اوضاع شهر تلاش کنیم.

وی افزود: با رویکرد تعاملی در فضای شهر مشهد به‌دنبال هم‌افزایی و رسیدن به اجماع در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم زیرا مشهد به‌دلیل خرده فرهنگ‌های مختلف به صورت بالقوه زمینه برای واگرایی‌های اجتماعی را دارد و عدم همسویی و همگرایی آسیب بزرگی به شهر می‌زند، همچنین اعلام نتایج انتخابات پایان عرصه رقابت سیاسی است و بعد از آن عرصه خدمت به مردم است و همه اثر گذاران این مسیر باید تلاش کنند.

حیدری با اشاره به اهمیت افزایش حس تعلق به شهر عنوان کرد: ترمیم، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش حس تعلق به شهر زمینه را برای توسعه شهر فراهم می‌کند، همچنین نمایندگان شورای شهر باید به حقوق شهروندی توجه ویژه داشته باشند و از حقوق مردم دفاع و فرصت‌های برابر برای مردم به ویژه مناطق کم برخوردار فراهم کنند.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مشهد شهر فراملی است، گفت: شفافیت رویکرد اصلی در جریان اصلاح است و امیدواریم با تکیه بر هوشمندسازی شهر، کارآمدی، استفاده از ظرفیت‌ها، چابک‌سازی شهرداری، ایمنی و مدیریت بحران مشکلات شهر در حوزه ایمنی را حل کنیم همچنین شورای پنجم دارای اجماع و انسجام فراوان است و این امر در انتخاب شهردار، هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها کاملاً مشهود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا