مشهد

هفدهمین نمایشگاه کشاورزی در مشهد برگزار می شود

هفدهمین نمایشگاه کشاورزی (ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون، نهاده ها، تجهیزات گلخانه ای و سیستم های آبیاری) در مشهد از تاریخ ۵ الی ۸ بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا عاجزی برگزارکننده این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با وسعتی نزدیک به ۴۰ هزار متر مربع بزرگترین و مهم‌ترین رویداد حوزه کشاورزی کشور شناخته می‌شود و نزدیک به ۳۰۰ شرکت تولید کننده داخلی و نمایندگی برند‌های خارجی در این نمایشگاه مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: نمایشگاه در بخش‌های مختلف از جمله ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تولید کنندگان نهاده‌های کشاورزی (کود، سم، بذر)، سیستم‌های نوین آبیاری و تحت فشار تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگری را هم به تجهیزات گلخانه تخصیص داده ایم ادامه داد: این نمایشگاه در تاریخ ۵ بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی مشهد آغاز به کار خواهد کرد و تا ۸ بهمن میزبان بازدیدکنندگان هستیم.

نائب رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین المللی کشور افزود: رویکرد و نگاه ما به این نمایشگاه معرفی اخرین دستاورد‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌ی کشاورزی کشور هست که اکثر تولید کنندگان مطرح کشور در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و اخرین دستاورد‌های خود را معرفی خواهند کرد.
این برگزارکننده نمایشگاه در خصوص حامیان نمایشگاه کشاورزی افزود: ۵ انجمن اصلی تولیدکنندگان کشور در حوزه ماشین آلات از جمله انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات و ادوات کشاورزی کشور، انجمن تولیدکنندگان سموم دفع آفات و سموم کشاورزی، انجمن تولیدکنندگان کود‌های شیمیایی، انجمن تولید کنندگان کود‌های الی زیستی و انجمن وارد کنندگان بذر‌های اصلاحی و شرکت تعاونی تولیدکنندگان ادوات کشاورزی کشور از این نمایشگاه حمایت میکنند.

عاجزی تصریح کرد: علاوه بر آن‌ها سازمان‌های دولتی از جمله سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی و وزارت جهاد کشاورزی از حامیان و متولیان اصلی این نمایشگاه هستند.

وی گفت: امسال برای چهارمین سال هست که ما به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه در خدمت متخصصین و فعالین این بخش هستیم. برآورد می‌شود که طی ۴ روز بیش از ۲۰ هزار نفر متخصص، بهره بردار، کشاورز و باغدار از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی افزود: این نمایشگاه محل نواوری و انتقال تکنولوژی ودانش روز است که طبیعتا می‌تواند فضای خیلی خوبی را برای تبادل اطلاعات و ارتباط مستقیم میان تولید کننده و مصرف کننده ایجاد کند.

برگزارکننده نمایشگاه کشاورزی مشهد در خصوص اهداف این نمایشگاه نیز بیان کرد: مصرف کننده این بخش عمدتا کشاورزان و باغداران هستند که طی سال درگیر موضوعات تولید و اصلاح و بهره برداری بوده اند. با توجه به فصل برگزاری این نمایشگاه فرصت آن را ایجاد کرده است که با ایجاد ارتباط و تعامل سازنده میان تولید کننده و مصرف کننده و حذف واسطه ها، به توسعه‌ی کشاورزی مدرن و فعالیت‌های تخصصی این بخش کمک کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در بخش کشاورزی مصرف آب است و بیشترین سهم مصرف در کشور در حوزه کشاورزی است. هدف ما توسعه‌ای کشاورزی مدرن در کشور است که این نمایشگاه می‌تواند ابزار این توسعه باشد. اکثر شرکت‌هایی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند همه با قابلیت ویژه‌ای حضور دارند، بخش کشاورزی ما نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری را داشته است.

عاجزی اظهار داشت: در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه‌ای ما بسیار بالا رفته و مصرف آب کاهش یافته است. حضور چشمگیر شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده در حوزه تکنولوژی و خدمات در این بخش هم نشان می‌دهد که این نمایشگاه با ظرفیت خوبی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: امسال تلاش میکنیم که با سطح کیفی و کمی بالاتری این نرویداد را برگزار کنیم. ما در سال‌های گذشته از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها کشاورزان و باغداران را ساماندهی کرده ایم و در غالب هیئت‌های داخلی و تجاری از نمایشگاه بازدید کرده اند.
عاجزی در پایان گفت: از همه فعالان و دست اندرکاران این بخش دعوت کرد تا از این رویداد مهم بازدید ویژه داشته باشند.

لازم به ذکر است هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی مشهد در تاریخ ۵ الی ۸ بهمن ماه سال جاری از ساعت ۱۱ الی ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا